ruitje schreef:[ Video ]
Voor de beeldvorming, lijkt het hier op? Hier zit al een heel traject met balkjes, rijden en longeren aan vooraf. En een draver is natuurlijk duidelijk anders
Nee haha daar lijkt het niet op. Ik stuur je pb even m'n nummer.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:[ Video ]
Voor de beeldvorming, lijkt het hier op? Hier zit al een heel traject met balkjes, rijden en longeren aan vooraf. En een draver is natuurlijk duidelijk anders
Suzanne F. schreef:Ik herken het wel. Heb een merrie gehad die het in het begin deed. Heeft met vastzetten in de rug te maken. Als het door correct rijden niet verbeterd zou ik het even laten nakijken op de kliniek.
Myca schreef:Ik heb naar je filmpje gekeken. Best lastig hoor!
Ik kan me voorstellen dat het ligamentum nuchae misschien dwars zit waardoor het paard de hals niet optimaal kan gebruiken voor de balans.
[ [url=m/e9ch5p.jpg]Afbeelding[/url] ]
Loopt hij altijd wat achter de loodlijn? Hebben jullie ook wel eens een gewoon trensje geprobeerd?
Heeft dit paard wel eens een deken opgehad waarbij het wat drukte voor de schoft?
Lukasje schreef:Askja schreef:Ts zegt eerder dat het paard het bekken goed kantelt, dus dan zal ze ook niet als een hert (ik zeg altijd als een konijn) galopperen met het kruis omhoog.
Ik heb een kort filmpje doorgekregen maar TS, op dat fragmentje vind ik het paard in galop het bekken niet (goed) kantelen.
Caira schreef:Ik wil er als instructeur wel even naar kijken
Scarlett89 schreef:Lukasje schreef:Ik heb een kort filmpje doorgekregen maar TS, op dat fragmentje vind ik het paard in galop het bekken niet (goed) kantelen.
Klopt maar dit is dus in de galop het geval waarschijnlijk ook icm het laterale. Want in stap en draf word het bekken wel goed gekanteld.
Caira schreef:Ik reageer op je openingspost waarin je ervaringen en tips en trics vraagt. Dat ik best mee wil kijken als instructeur van oa gangenpaarden. Maar daar heb ik wel een filmpje voor nodig, anders kan ik er niets zinnigs over zorgen.
Lukasje schreef:Ik antwoord maar erg voorzichtig want ik ben geen DA, wil me niet voordoen als iemand met wijsheid in pacht maar, stap en draf vragen geen kanteling in het bekken zoals galop. Volgens mij verraadt je paardje zich toch in de galop en wijst er toch iets richting SI of sacro-lumbaal. Ik denk toch dat er in die regio iets niet klopt.
BarbaLala schreef:Wat ik mis in het verhaal is hoe het paard gereden wordt.
(Amateur-)sport gericht of puur recreatief?
Wordt het paard goed van achter naar voor gereden?
Hoe is de beweging in vrijheid? Bij spanning?
Askja schreef:Heeft in de sport gelopen, met die laterale galop? Op wat voor niveau?
Of was de galop toen nog niet lateraal?
Zou dit paard zoals ie nu is door een klinische keuring komen? M.a.w. beweegt ie klinisch gezien gezond en regelmatig? Zo ja, dan zou ik me niet te druk maken en met de genoemde rijtechnische adviezen aan de slag gaan om te kijken of dat misschien uiteindelijk wat verbetering brengt. En blijft de galop toch lateraal, dan gewoon accepteren dat het bij het paard hoort.
Askja schreef:Heeft in de sport gelopen, met die laterale galop? Op wat voor niveau?
Of was de galop toen nog niet lateraal?
Zou dit paard zoals ie nu is door een klinische keuring komen? M.a.w. beweegt ie klinisch gezien gezond en regelmatig? Zo ja, dan zou ik me niet te druk maken en met de genoemde rijtechnische adviezen aan de slag gaan om te kijken of dat misschien uiteindelijk wat verbetering brengt. En blijft de galop toch lateraal, dan gewoon accepteren dat het bij het paard hoort.