Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Narratify schreef:sevke schreef:Mijn IJs was dit ook beginnen doen. Het bleek dan een maagzweer te zijn. Na een maagkuur was het gedrag helemaal verdwenen.
Duw eens op de plek waar de maag zit. Als hij daar chagrijnig op reageert heb je al een duidelijke indicatie in die richting.
Goeie tip, ik twijfel hier dus ook over aangezien hij heel erg gaapt. Hij doet dan ook een soort luchthappen (heel klein en ingetogen) in de lucht niet aan een bak etc. Ik heb veel paarden gezien die echt luchthappen dat is het niet, hij doet dat ongeveer 1x in de twee weken als ik er ben. En dan gaapt hij en dan is het net of hij heel kort een heel klein hapje lucht neemt. Ik zal kijken of ik het een keer kan filmen.
belle_boef schreef:En als alles medisch uitgeslotens zou ik dit gedragsmatig aanpakken met een gedragskudig persoon. Het klinkt alsof jouw paard de baas is en de leiding van jou overneemt. Maar dit geld enkel als andere pijnen echt weg zijn.
Narratify schreef:Het gedrag van mijn paard wordt ook steeds erger inderdaad. Wat heb jij er aan gedaan toen? Ik heb iets gelezen over gastrogard? Een endoscopie zie ik niet zo zitten aangezien hij al heel vaak op de kliniek komt en hij er al een hekel aan heeft. Endoscopie is niet echt een leuke ervaring. Hij heeft al zoveel meegemaakt op zijn jonge leeftijd en ik gun hem niet nog meer ellende. Wat moet dat moet natuurlijk dat is het niet.
Narratify schreef:Goeie tip, ik twijfel hier dus ook over aangezien hij heel erg gaapt. Hij doet dan ook een soort luchthappen (heel klein en ingetogen) in de lucht niet aan een bak etc. Ik heb veel paarden gezien die echt luchthappen dat is het niet, hij doet dat ongeveer 1x in de twee weken als ik er ben. En dan gaapt hij en dan is het net of hij heel kort een heel klein hapje lucht neemt. Ik zal kijken of ik het een keer kan filmen.
Narratify schreef:sevke schreef:Mijn IJs was dit ook beginnen doen. Het bleek dan een maagzweer te zijn. Na een maagkuur was het gedrag helemaal verdwenen.
Duw eens op de plek waar de maag zit. Als hij daar chagrijnig op reageert heb je al een duidelijke indicatie in die richting.
Goeie tip, ik twijfel hier dus ook over aangezien hij heel erg gaapt. Hij doet dan ook een soort luchthappen (heel klein en ingetogen) in de lucht niet aan een bak etc. Ik heb veel paarden gezien die echt luchthappen dat is het niet, hij doet dat ongeveer 1x in de twee weken als ik er ben. En dan gaapt hij en dan is het net of hij heel kort een heel klein hapje lucht neemt. Ik zal kijken of ik het een keer kan filmen.
sevke schreef:ja, dat is zo.