Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:
Peetstap schreef:Maartje1990 schreef:
Lekker krom door de vertaal machine gehaald zeg....dat maakt zo'n onderzoek niet echt overtuigend in deze Nederlandse site.
Of dat bewust zo is gedaan ??, ik weet het niet.
Citaat:
De gedragsvormen die in het onderzoek van Cook en Kibler onderzocht zijn het haten van het bit, een hekel hebben aan het hoofdstel omdoen, gebrek aan controle, overstag gaan, het schuren van de neus, hoofdschudden, gebrek aan focus, moeite met sturen, een stijve of schokkerige pas, zwiepende staart, geeuwen, hoofd kantelen, erg veel speeksel, niet in draf of galop kunnen blijven en
Gelukkig is de source wel beschikbaar: https://beva.onlinelibrary.wiley.com/do ... /eve.12916 en die is overduidelijk genoeg.
Ik ben zelf bitloos gebruiker als het kan, niet omdat dat door onderzoek is bewezen, of omdat fanatieke bokkers dat me opdringen..., maar puur omdat ik met bitten zoveel ellende , zure paarden , achter de
Loodlijn en pijn waarneem die ik bij bitloze optoming vrijwel nooit waarneem.
Er wordt al veel en veel teveel van voor naar achter gereden.
Wat ik wel es mis bij Bitloos ?; de subtiele telefoon signalen terug die je voelt vanuit de mond , tong en kaken.
Daar moest ik erg aan wennen, of liever gezegd, wen er nooit aan.
En Bitloos mennen blijft een dingetje wat nog niet is ingeburgerd
Maartje1990 schreef:Ook nog een leuk puntje het gebit moet worden aangepast om een bit te gebruiken, dat is toch te gek voor woorden?
https://www.jantineleeflang.nl/2017/07/ ... et-ge-bit/
Marije_1997 schreef:Maartje1990 schreef:Ook nog een leuk puntje het gebit moet worden aangepast om een bit te gebruiken, dat is toch te gek voor woorden?
https://www.jantineleeflang.nl/2017/07/ ... et-ge-bit/
Waarom passen tandartsen dan het gebit niet aan? Sorry maar ik denk dat dit wel een beetje hele grote onzin is. Want het gebit hoeft niet aangepast te worden. Nergens voor nodig. Het bit word aangepast op de mond van het paard, en dus ook het gebit van het paard.
Maartje1990 schreef:Marije_1997 schreef:
Waarom passen tandartsen dan het gebit niet aan? Sorry maar ik denk dat dit wel een beetje hele grote onzin is. Want het gebit hoeft niet aangepast te worden. Nergens voor nodig. Het bit word aangepast op de mond van het paard, en dus ook het gebit van het paard.
Dat is juist wat dus wel gebeurd, het gebit wordt door tandartsen aangepast om te zorgen dat je met bit kunt rijden en dat is toch te gek voor woorden?
Maartje1990 schreef:Juist, wolfskiesje verwijdert daar heb je m al. Dat is dus vanwege het bit.
magda_90 schreef:Maartje, serieus wil je alles nu exact weer gaan herhalen? Je weet donders goed wat er in voorgaande topics al is ontkracht.
Gevoelsmatig geen bit willen, prima.
Spook 'feiten' geloven, slaat nergens op.
Maartje1990 schreef:Je hoeft niet zo respectloos te reageren hoor. Laten we het op de bal ipv op de man houden. Heb je mijn link uberhaupt gelezen? Is NL geschreven door een paardentandarts ik gok zomaar dat dir beter weet wat er wel en niet gedaan wordt met een gebit dan jij.
Maartje1990 schreef:Ik wil best geloven dat jouw tandarts geen bitseats maakt, de mijne ook niet want dat heb ik specifiek aangegeven. Maar er zijn er helaas genoeg die het wel doen en in vrijwel alle gevallen worden wolfskiesjes verwijderd omdat ze anders problemen geven bij gebruik van het bit. En dat is helaas wel echt waar.
Jessix schreef:Je laat de hengsten tand preventief verwijderen? Dat is best een klus... ik zou daar zelf nooit voor kiezen.
De wolfskiesjes zitten hier ook nog. Ze hebben er geen last van.
Maartje1990 schreef:Je hoeft niet zo respectloos te reageren hoor. Laten we het op de bal ipv op de man houden. Heb je mijn link uberhaupt gelezen? Is NL geschreven door een paardentandarts ik gok zomaar dat dir beter weet wat er wel en niet gedaan wordt met een gebit dan jij.
magda_90 schreef:Maartje1990 schreef:Je hoeft niet zo respectloos te reageren hoor. Laten we het op de bal ipv op de man houden. Heb je mijn link uberhaupt gelezen? Is NL geschreven door een paardentandarts ik gok zomaar dat dir beter weet wat er wel en niet gedaan wordt met een gebit dan jij.
Dat krijg je als je in ieder topic hetzelfde aanhaalt wat vervolgens net zo hard ontkracht wordt. Dan worden mensen op den duur niet zo aardig meer.
Omdat het in Bit is gepubliceerd betekent het niet dat de feiten kloppen. Ik ken het artikel, de auteur is ook niet zo moeilijk te achterhalen en deze discussie hebben we al lang en breed gevoerd en is via de zoekfunctie gewoon terug te vinden.
MCE schreef:Jessix schreef:Je laat de hengsten tand preventief verwijderen? Dat is best een klus... ik zou daar zelf nooit voor kiezen.
De wolfskiesjes zitten hier ook nog. Ze hebben er geen last van.
dank voor de correctie, heb het aangepast
de ruinentand wordt niet preventief verwijderd bedoelde alleen dat ze net als de wolfskiesjes in principe
overbodig zijn