Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sclimpre schreef:Ik denk dat er 2 grenzen zijn: de comfortgrens en de fysieke grens. De comfortgrens mag je best over, de fysieke grens niet. Hiever beide grenzen van elkaar liggen is per paard verschillend. Dat juist aanvoelen is het moeilijkste. Het is ook een kunst over de comfortgrens te gaan zonder dat het paard het als vervelend ervaart. Het is eigenlijk net hetzelfde als wat een instructeur doet: kijken naar wat je aankan en je net iets meer laten doen dat wat je van plan was, maar altijd zonder te forceren.
Rakkie123 schreef:Sclimpre schreef:Ik denk dat er 2 grenzen zijn: de comfortgrens en de fysieke grens. De comfortgrens mag je best over, de fysieke grens niet. Hiever beide grenzen van elkaar liggen is per paard verschillend. Dat juist aanvoelen is het moeilijkste. Het is ook een kunst over de comfortgrens te gaan zonder dat het paard het als vervelend ervaart. Het is eigenlijk net hetzelfde als wat een instructeur doet: kijken naar wat je aankan en je net iets meer laten doen dat wat je van plan was, maar altijd zonder te forceren.
Wat versta jij onder de fysieke grens?
Want in mijn ogen, als je je fysieke grens nooit over gaat, zul je nooit aan conditie of kracht winnen.
Als je bang bent aan gelegd, lopen fysiek en mentaal redelijk naast elkaar.
Of denk je dat alle 11stedentochtrijders, zwemmers, lopers allemaal binnen hun fysieke grens blijven....dan hebben we nl een andere invulling daarvan.