wat als hij gaat staken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 02:11

hoi,mijn paard staakt oook welleens af en toe,als die geen zin heeft in een buitenrit alleen,terwijl dat het anders geen probleem is,i, hou hm dan goe voorwaarts en met zweep en sporen,dan is die er zo weer vanaf,vind het leuk om met mij te vechten dan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 14:16

met als ik hem een tik geef met de zweep gaat hij alsmaar meer de weg op... blijven stilstaan vind ik wel een goed idee.. maar even uitproberen hoelang hij dat gaat volhouden Haha!
probleem is dat ik echt meteen naast een vrij drukke weg zit... dus als hij 1 stap op de weg zet kan er niks meer langs en moet ik afstappen, heeft ie weer zijn zin

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:58

Probeer je training erop te richten dat het paard altijd voorwaarts op je been gaat, door veel overgangen te rijden. Hierdoor maak je het voor het paard heel duidelijk wat je bedoeld. Soms helpt het als het paard staakt en dan achterwaarts loopt, hetzelfde nog verder door te zetten en het paard nog meer achterwaarts te laten gaan. Dan heb je toch het initiatief weer terug. Hou dat even vol en dan daarna weer voorwaarts.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:01

Renske: ik zie je al staan, zou het na 2 uur och ook wel beu worden, zo te zien werkt het bij een paar paarden maar zeker niet bij allemaal Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:06

haha ja ik had het toen zo gehad met hem, ik kreeg hem echt niet naar voren
ik mn telefoon uit mn zak gehaald en spelletjes gaan doen en gaan smssen(wel met geluid uit zodat paard geen afleiding had) maar hij ging zich niet vervelen, hij vond het wel prima dat stilstaan Haha!

daar kwam verandering in toen er iemand met longeerzweep de bak in kwam Knipoog

tessa3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:48

Mijn eerste tip is : wees het voor! op een gegeven moment voel je het aankomen, dan meteen de zweep erover, hou de motor draaiende....

maar natuurlijk komt het zover dat hij echt stil staat....
mijn paard heeft dat ook gedaan, bleef ook gewoon staan en dreigde omhoog te komen op mijn benen en kwam daadwerkelijk rechtovereind van de zweep.
Ik heb dus ook ruim een uur stilgestaan en heb toen alle tijd gehad om het volgende te bedenken: Ik vraag hem eerst netjes voorwaarts, dan nog een keer, en als ze dan dus staakt dan maak ik het echt zo onaangenaam mogelijk. Extreme duivel

Ik ga verschrikkelijk schuiven in mijn zadel, van voor naar achter en naar links/rechts, en vraag haar hoofd echt alle kanten op, ik vouw haar hele nek dubbel. Geen moment rust krijgt ze van me. Als er dan niemand was schreeuwde ik er ook nog keihard bij (daar heeft mijn paard een verschrikkelijke hekel aan) of heel hard op haar nek kloppen, vind ze ook verschrikkelijk!! Nou ze hield het nog geen 10 minuten uit. Ik heb dus een hele week alleen maar "staaktherapie" gedaan en toen was het over.... Nu probeert ze het nog wel eens maar ik hoef maar te verschuiven in mijn zadel en het kwartje valt....
*LOL*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:18

haha, tessa, dat is een goeie!! Haha!