Elvirawortel schreef:zie doorzitten net als het verzamelen van je paard. Voordat een paard zich meer kan gaan dragen, heeft hij ook al een hele opleiding gehad omdat hij daar bepaalde spieren voor nodig heeft. Ik zou willen dat maneges er ook meer tijd voor geven omdat je echt je buikspieren moet leren aanspannen en je bekken moet kunnen kantelen om goed te kunnen doorzitten. Die spieren heb je niet na 20 lessen ontwikkeld, waardoor je verkeerde spieren gaat gebruiken en dan leer je snel verkeerde gewoontes aan. Ga vooral niet met je knieën klemmen en of je bilspieren aanspannen. Dat zijn echte fouten waardoor je niet goed gaat zitten en het worden vervelende gewoontes die je moeilijk weer kwijt raakt. Dus neem je tijd!
Thanks,doorzitten gaat juist goed
Ik zit heel erg met lichtrijden. Met doorzitten lukt het me om heel mooi ontspannen te zitten.Daardoor klem ik ook niet en blijf ik heel stabiel en stevig in het zadel zitten.
Alleen als ik daarna weer ga lichtrijden.."kukel" ik als het ware weer wat voorover.Dan lukt het me niet om de schouders netjes naar achteren te houden en te ontspannen,terwijl het met doorzitten juist perfect gaat.
Maar goed,ik geef niet op
Ooit moet het gaan lukken met lichtrijden