Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
josien_m_ schreef:Ik vind het ook wel heel leuk, een paard wat zichzelf dingen aanleert omdat hij denkt. Dat is niet zo verkeerd al snap ik dat het in de proef lastig is. Ik zou mijn paard er juist wel om waarderen. Niet ieder paard houdt ervan om alleen maar comando's op te volgen, hij laat zien zelf ook na te denken!
bigone schreef:Geef je een paard één keer een snoepje en de keren daarop niet, niks aan de hand, herhaal het vier keer achter elkaar en ze worden zeer vervelend vaak wanneer je de vijfde keer geen snoepje hebt.
Peelie schreef:Dan ligt het aan jou.
xMalibu schreef:Bedankt weer voor alle reactie! Ik heb er echt wat aan!
Voortaan dus nog bewuster voorwaarts erop aanrijden.
Mijn vriend leest altijd voor en die is nogal duidelijk verstaanbaar zegmaar, als er meerdere ringen zijn komen mensen vaak vragen of hij wat zachter kan lezen omdat ze er anders niet bovenuit komen met lezen in de ring ernaast![]()
Zal eens uitproberen wat er gebeurd als hij het halthouden groeten niet zegt. Dan kan ik in ieder geval uitsluiten dat mijn paard hoort dat hij moet halthouden en groeten, gaat hij dan nog zelf halthouden ligt het niet aan het lezen.
Seltje schreef:Bij het oefenen/hc als je in de buurt van g komt eens iets volledig anders gaan doen: pasje wijken, schouderbinnenwaarts, achterwaarts, galop,... echt eens iets helemaal anders waarmee je je paard even overvalt en duidelijk maakt dat het wachten op de ruiter is...