stappen tussendoor lukt niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mxrthe

Re: stappen tussendoor lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:51

Hmm en hoe is hij in draf tijdens de overgang? Blijft hij dan wel gewoon actief of voelt het gelijk al alsof hij echt terug gaat vallen in stap? Ik weet niet of ie snapt wat ik bedoel, ik kan het gevoel niet zo goed uitleggen.

luvU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 15:10

mxrthe schreef:
Hmm en hoe is hij in draf tijdens de overgang? Blijft hij dan wel gewoon actief of voelt het gelijk al alsof hij echt terug gaat vallen in stap? Ik weet niet of ie snapt wat ik bedoel, ik kan het gevoel niet zo goed uitleggen.

Nee die overgang maakt hij op zich goed. hij valt niet direct terug naar stap
maar als hij eenmaal in stap is, dan kan ik hem dus niet door laten stappen omdat hij dan ofwel gaat stilstaan of boos wordt als ik hem vooruit vraag

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: stappen tussendoor lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:00

Ik zou dan denk ik inderdaad heel rustig het stappen opbouwen, beginnen met desnoods maar 2 stappen, daar heel uitgebreid voor belonen (stem, voor mijn part snoep, als het hem maar de moeite waard is) en dan heel langzaam opbouwen.

Doe alsof het je een jaar gaat kosten, en het is in een week opgelost. En vooral niet vergeten net als ouder van een peuter trots te zijn op elke scheet, als je erover nadenkt is het allemaal best knap wat er wel goed gaat.

luvU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 16:18

Gypsy schreef:
Ik zou dan denk ik inderdaad heel rustig het stappen opbouwen, beginnen met desnoods maar 2 stappen, daar heel uitgebreid voor belonen (stem, voor mijn part snoep, als het hem maar de moeite waard is) en dan heel langzaam opbouwen.

Doe alsof het je een jaar gaat kosten, en het is in een week opgelost. En vooral niet vergeten net als ouder van een peuter trots te zijn op elke scheet, als je erover nadenkt is het allemaal best knap wat er wel goed gaat.

Dank je wel voor je advies.
ik heb gelukkig een hoop adviezen gekregen waar ik mee aan de slag kan ! iedereen bedankt voor het mee denken

xjanero411

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:48

Kan het zijn dat het aan je houding ligt? Ik heb dit ook gehad met mn pony en naarmate mijn zit beter werd gebeurde dit niet meer. Het kan ook zijn dat ie misschien na de draf niet lekker in zn rug zit (misschien een spier die vast zit?). Je kan bijv een ostheopaat laten komen kijken maar dat kost natuurlijk weer geld

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:40

Zoals ik het lees vraag je al bijna niets zodra je begint te stappen.
Ik zou daar eens mee beginnen.
Instappen is bij mij een rondje of twee stap om daarna schijnovergangen, tempowisselingen, voltes, gebroken lijnen, van hand te veranderen etc te gaan starten in stap.
Pas als ik op beide handen al lekker in stap aan het werk ben geweest begin ik met draf en galop. Om daarna tussendoor te stappen idd.
Bij tussendoor staken nog een keer aansporen. Geen redactie op mijn been is toch echt een tikje met mijn zweep achter mijn been.