Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 Dit is wel de eerste keer dat ik met hem op concours was, dus niet té kritisch aub. 
 Met hem moet ik nog wat werken aan de afstanden in de dubbels en zo, aangezien hij een korte galop heeft. 
 Maar ik denk dat je kan begrijpen dat ik voor een dilemma sta aangezien ik niet zomaar wil opgeven en ik merk dat hij in het algemeen wel plezier in het springen heeft maar mentaal de wedstrijden erg uitdagend vind. Ik opende dit topic dan ook met het doel om naar tips te vragen voor paarden die vlug stressen van wedstrijden, en of dit er ooit 'uit' kan gaan.                                                         
 Het is ook erg moeilijk om een probleem van het parcours op te lossen dat zich tijdens de training veel minder voordoet. Buiten is hij kaarsrecht. Buiten op concours gaat het ook beter, binnen ziet hij meer spoken. Bij een tweede rondje is hij standaard wel foutloos. Neen nog niet aan gedacht, goeie tip! Ik wilde ook magnesium gaan proberen.                                                         
                                                         Citaat:Duwen is inderdaad niet goed, maar dit is (zoals anderen zeggen) vaak een reactie op het niet voorwaarts zijn. Instructie heb ik zeker goede, het dressuurwerk loopt op zich ook lekker maar zoals ik ook net zei tegen Capriooltje is het net alsof hij me in de ring nog maar half opmerkt. Oefenen en km's maken allemaal goed en wel, maar na 6 jaar oefenen en km's maken mag er toch wel eens schot in de zaak komen. Zeker omdat ik het met andere paarden wel kan. En ik wil absoluut niet zeggen dat ik niet zelf ook deels in de fout ga, maar ik denk toch niet dat ik zodanig slecht rijd dat het paard het parcours niet netjes zou kunnen rondraken
 Ik kan zeker verder met vele tips. Ook bedankt Violente, ik lig er inderdaad dag en nacht wakker van mijn paarden en dat ze allemaal gezond en wel zijn en plezier beleven aan het werk dat ik met ze doe.