Ik denk dat het vooral de spanning is, en dat je het zo goed wilt doen. Relax, geniet en de rest komt dan écht wel. Het is een lief beestje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mylittlejoy schreef:Hanssen schreef:Ik zie het ook niet als kritiek, maar de manier waarop iets gebracht wordt kan al heel wat doen. Ten eerste wil ik zeggen dat het zadel niet slecht gaat liggen door de doek. Het is gewoon een hele dunne doek.
Die dunne doek is voldoende om een passend zadel niet passend te maken. Zeker als je m dubbel slaat. Vorige week is mijn zadelmaker langs geweest en juist om even wat dingen uit te proberen ging er een doekje extra onder. Als je je zorgen maakt om de haren, dan borstel je die er gewoon af voordat je het spul in de wasmachine doet. Het oplossen met een dubbelgeslagen doek onder je zadel is echt geen oplossing.
Verder ga ik mee met de voorgaande reacties. Je lijkt erg gespannen in je eigen lijf en het geheel geeft een terugwerkend beeld. Neem je teugels meer en gelijker op maat en houd je handen meer voor je uit, hiermee los je gelijk al gedeeltelijk het probleem van het kantelen in je handen op.
De foto die jij een heel fijn beeld vindt geven, is mi juist een slecht moment. Het paard loopt te diep en in een valse knip. Kijk ook maar naar de bolling achter de kaak, je wilt hier veel meer ruimte hebben. Tegelijkertijd mag ze van achter veel meer doorkomen.
Cinnepin schreef:als je zoveel onder een passend zadel legt en het zadel dan dus niet meer passend is....en het niet op de juiste plaats ligt, maakt de rug wel degelijk kapot. Ik zou zeggen probeer het eens met een schoen, pak een goed passende schoen, trek 3 paar sokken aan ..hoe voelt dit? en dan zit de schoen nog op de juiste plaats ook...
Cinnepin schreef:als je zoveel onder een passend zadel legt en het zadel dan dus niet meer passend is....en het niet op de juiste plaats ligt, maakt de rug wel degelijk kapot. Ik zou zeggen probeer het eens met een schoen, pak een goed passende schoen, trek 3 paar sokken aan ..hoe voelt dit? en dan zit de schoen nog op de juiste plaats ook...
Sabbientje schreef:Even een tip tegen haren in je wasmachine.
Ik borstel mijn dekjes altijd af voor ik ze mee neem om te wassen.
Daarnaast verplaats je het probleem van de losse haren alleen maar, want die doek onder je dekje moet je ook wassen.
Leuke paard verder.
Leuke naam ook. De bedenker was vast een fan van whisky.
Hanssen schreef:Cinnepin schreef:als je zoveel onder een passend zadel legt en het zadel dan dus niet meer passend is....en het niet op de juiste plaats ligt, maakt de rug wel degelijk kapot. Ik zou zeggen probeer het eens met een schoen, pak een goed passende schoen, trek 3 paar sokken aan ..hoe voelt dit? en dan zit de schoen nog op de juiste plaats ook...
Ik weet het nu oké? Ik haal de doek eronder uit.
Hanssen schreef:Gillbo schreef:En een tip om je wasmachine te redden want ik zou ook niet vrolijk worden als die kapot gaat na het wassen van een dekje of deken. Ken je De Fring in Kessel?
Jup! Bij mij in de straat onderhand.
MirandaFuego schreef:Maar als je een dun doekje eronder hebt kan dat heus wel, half Nederland heeft zo'n dikke anky eronder en daar hoor je nooit iemand over.
MirandaFuego schreef:Voor de haren in de wasmachine is een makkelijke oplossing, gewoon een kussensloop erom en dan met een haarelastiek dichtbinden.
Maar als je een dun doekje eronder hebt kan dat heus wel, half Nederland heeft zo'n dikke anky eronder en daar hoor je nooit iemand over.
Linde99 schreef:Ditnog maar niet te bespreken over al die bontjes die onder het zadel worden gepropt.
Verder zou ik me meer focussen op de achterhand, actief naar voren rijden en dit opvangen met je handen, dan krijg je een betere aanleuning. Opvangen met je hand door teugels korter te nemen en het paard met je hand te volgen en met je benen naar je hand toerijdt.
Veel succes ts! Superleuk paardje
CharmingS schreef:Wat vervelend dat je die reacties over je doek als slecht bedoelde kritiek ziet. Je kan het ook zo zien dat andere mensen je alleen willen waarschuwen over de gevolgen. Ik bedoelde het in ieder geval niet vervelend![]()
@MirandaFuego: Een dikke anky pad is heel ander soort materiaal. De TS heeft er een doek, dekje en zadelpad onder liggen, niet te vergelijken met een anky pad
Hanssen schreef:Linde99 schreef:Ditnog maar niet te bespreken over al die bontjes die onder het zadel worden gepropt.
Verder zou ik me meer focussen op de achterhand, actief naar voren rijden en dit opvangen met je handen, dan krijg je een betere aanleuning. Opvangen met je hand door teugels korter te nemen en het paard met je hand te volgen en met je benen naar je hand toerijdt.
Dit oefenen we sowieso elke keer in de les! Maar ik wil mn teugels nog niet te kort pakken want zij wordt dan ook kort.
Hanssen schreef:Linde99 schreef:Ditnog maar niet te bespreken over al die bontjes die onder het zadel worden gepropt.
Dit oefenen we sowieso elke keer in de les! Maar ik wil mn teugels nog niet te kort pakken want zij wordt dan ook kort.
Hanssen schreef:CharmingS schreef:Wat vervelend dat je die reacties over je doek als slecht bedoelde kritiek ziet. Je kan het ook zo zien dat andere mensen je alleen willen waarschuwen over de gevolgen. Ik bedoelde het in ieder geval niet vervelend![]()
@MirandaFuego: Een dikke anky pad is heel ander soort materiaal. De TS heeft er een doek, dekje en zadelpad onder liggen, niet te vergelijken met een anky pad
Ik zie het van jou niet als kritiek. Maar overdrijven als van het zadel ligt slecht en rugproblemen.. sorry maar dat gaat me echt net iets te ver. Ik weet echt wel wat wel en niet goed is. Dit was een goede tip van een goede dressuurruiter.