zodiacje schreef:Die in je link staat ook equifit bij.. is dat nu degene die omhoog kruipt of wel de fijne?
die in de link vind ik erg fijn!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dorine92 schreef:Ik heb gisteren deze besteld https://www.myposture.nl/houdingsshirt- ... dames.html
Krijg er ook gratis een rugding bij. Geen idee verder, het is een uitprobeersel. Idd als geheugensteun om rechter te zitten met rijden in de training. Ben altijd beetje lui in de training en zit alleen met wedstrijden echt rechtop. Dat is vanaf volgende week verleden tijd
Gotovic schreef:Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.
Gotovic schreef:Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.
DewiRox schreef:Gotovic schreef:Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.
Dit is echt bullshit en een discussie die we helaas regelmatig moeten voeren met fysiotherapeuten en ergotherapeuten (Ik werk als orthopedisch adviseur). Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat de gebruikers van braces soms zelfs nog betere spierwerking hebben dan de controle groep zonder brace. In ieder geval niet minder/slechter.
Het ondersteunt, maar de spieren moeten net zo goed nog werken. Daarnaast maken die paar uur dat je de brace per dag draagt niet opweegt tussen tegen de sportactiviteit gedurende de dag dat een brace niet wordt gedragen.
DewiRox schreef:Gotovic schreef:Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.
Dit is echt bullshit en een discussie die we helaas regelmatig moeten voeren met fysiotherapeuten en ergotherapeuten (Ik werk als orthopedisch adviseur). Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat de gebruikers van braces soms zelfs nog betere spierwerking hebben dan de controle groep zonder brace. In ieder geval niet minder/slechter.
Het ondersteunt, maar de spieren moeten net zo goed nog werken. Daarnaast maken die paar uur dat je de brace per dag draagt geen verschil ten opzichte van de spier activiteit gedurende de dag dat een brace niet wordt gedragen.