Bit niet in willen doen en niet uit willen doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemm0

Re: Bit niet in willen doen en niet uit willen doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 11:45

Dankjewel voor de tips!
Ik rijd hem met zadel en halster met teugels eraan aangezien mijn bitloze hoofdstel nog niet binnen is en nog binnen moet komen, dan stap ik daar op over...

Met hoog op het bit en manege's ga ik gewoon rondkijken waar ze ook bitloos mogen, hier reageert hij heel snel op (heel gevoelig paard).

Later wil ik het bit wel weer van pas laten brengen en dus niet achter laten, het bit vind ik een gewoon ding wat gebruikt word maar hij is er niet bewust van dat hij zichzelf dus "pijn" doet dat het bit tegen zijn tanden aan klappert, hij is behoorlijk groot en ik kom er dan niet meer bij, tenzij ik nou 2 meter nog wat was dan wel maar dat ben ik niet dus ik kom er echt niet bij :\

Ik blijf eerst zo rijden en daarna bit erbij pakken denk ik... Eerst zien hoe hij zich verder ontwikkeld

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:52

Ik zou als ik jou was toch niet dit paardje gaan rijden met een bit. Hij heeft een hele heftige reactie op het bit en ik denk niet dat je hem hier blij mee gaat maken :n Niet elk paard is geschikt voor een bit.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:17

Ik snap niet precies waarom die dan in manege lessen moet lopen, is het niet fijner om een bijrijdster te zoeken?

Anoniemm0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 10:28

Amber_anne schreef:
Ik snap niet precies waarom die dan in manege lessen moet lopen, is het niet fijner om een bijrijdster te zoeken?

Nee, ik rijd hem zelf, en in de winter neem ik hem mee naar de lessen in de manege of privelessen neem ik met hem, eerst zou hij naar de manege gaan zodat hij de winter niet stilstaat maar dat is veranderd ;)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:54

Oohw top, ik dacht al dan kan je beter een bijrijdster zoeken als je hem zelf niet rijdt. Maar super dat je hem zelf gaat rijden

kimkraakman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:00

Misschien een rubber bitje proberen of een stukje leer? Of zo'n appel bitje? Zelf geen ervaringen mee, maar dat is het tweede wat in me opkomt, na gewoon lekker bitloos blijven rijden!