Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kady1 schreef:Wij hebben ook beginners paarden die zeer euh sloom zijn en zodra een ruiter uit evenwicht is stil gaan staan.
Floriane schreef:Dank voor alle prettige reacties.
50 euro is hier in het westen wel de standaardprijs voor een uur privéles.
Ik heb besloten eens bij een andere manege in de buurt te gaan kijken.
Een alternatieve mogelijkheid die ik heb bedacht, is een keer een midweek/lang weekend ergens te gaan lessen in alle rust om de basis goed op te pakken in een ontspannen omgeving.
Als er iemand een aanbeveling heeft voor een fijne manege in/rond Den Haag, hoor ik dat heel graag!
Dank allemaal!
cobiie schreef:50 euro voor een privéles op een manege.Heb je van een lichte tour/gp ruiter les?
Duidelijk aangeven niet meer op paard X te willen rijden, willen ze hier geen rekening mee houden dan een andere manege zoeken.
CharleyT schreef:cobiie schreef:50 euro voor een privéles op een manege.Heb je van een lichte tour/gp ruiter les?
Duidelijk aangeven niet meer op paard X te willen rijden, willen ze hier geen rekening mee houden dan een andere manege zoeken.
Ach, een gp ruiter is geen garantie voor een goede les hoor. Rijden en lesgeven zijn twee verschillende dingen.
Floriane schreef:Dank voor alle prettige reacties.
50 euro is hier in het westen wel de standaardprijs voor een uur privéles.
Ik heb besloten eens bij een andere manege in de buurt te gaan kijken.
Een alternatieve mogelijkheid die ik heb bedacht, is een keer een midweek/lang weekend ergens te gaan lessen in alle rust om de basis goed op te pakken in een ontspannen omgeving.
Als er iemand een aanbeveling heeft voor een fijne manege in/rond Den Haag, hoor ik dat heel graag!
Dank allemaal!
sneeuwpop schreef:Een zweep je hoort er daar bij - die paarden zijn echt niet gek en hebben soms ook wat aanmoediging nodig wanneer ze niet zoveel zin meer hebben.
sneeuwpop schreef:Wat negatief allemaal zeg!
50'- is behoorlijk gangbaar voor een manege. Je krijgt het paard er ook bij te leen.
Als je de loodgieter belt, rekenen ze vaak nog meer per uur.
Maar goed, rijden moet idd leuk zijn en vragen om een ander paard is gewoon een mogelijkheid.
Het door de bak heen slaan, is natuurlijk niet correct rijden. Echter hebben we het niet over een zeer ervaren ruiter/ amazone!
Op het juiste moment slaan en met je juist hard of juist zachtheid is ook lastig, daarbij niet per ongeluk nog tig onbedoelde hulpen geven die het tegenovergestelde vertellen, is ook erg moeilijk.
Dat het met een ander paard wel lekker gaat, kan echt liggen aan het paard.
Mijn zoontje rijdt soms ook op een pony in de les die echt haar best doet om te doen (waarvan ze denkt) wat mijn zoontje wil dat ze doet. Dat rijdt heerlijk, maar is geen afspiegeling van correct rijden.
Dat het op een andere pony niet zo goed gaat, is logisch...
Paarden thuis zijn weer een ander verhaal, die zijn de de onbedoelde dubbele hulpen helemaal niet gewend en de paarden op de manege wel. Vandaar ook dat ons zoontje eerst lekker op de manege mag oefenen.
Een zweep je hoort er daar bij - die paarden zijn echt niet gek en hebben soms ook wat aanmoediging nodig wanneer ze niet zoveel zin meer hebben.
Manegepaarden hebben zwaar werk, máár het is niet totaal negatief. Vaak hebben de paarden daar wel wat mankementjes en zouden ze in privehanden wsl wel zijn gaan hemelen.
Ze krijgen daar hun natje en hun droogje en veel aandacht, dat is ook niet verkeerd.
Frummels schreef:Ik heb je een pb gestuurd met wat tips voor maneges in de omgeving, mocht je die in de Lier niet fijn vinden (ik ken die manege overigens niet, hopelijk past het je!)
Een aantal maneges die hier genoemd worden, zouden voor mij al afvallen omdat de paarden daar heel de dag in een box van 3x3 staan. Dat vind ik geen gezonde situatie voor de dierenKan de les nog zo goed zijn..