Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik zit zo'n beetje te kijken naar een iets minder rigoreuze verandering, zoals een andere neusriem of iets als een beval-bitje. Ik weet dat een tijdelijke verandering in het harnachement me zou kunnen helpen, maar uiteindelijk wil ik diep van binnen toch het allerliefste weer terug naar een gewone trens met een simpele neusriem.assie schreef:Wat betreft die mogelijke verzuring zou je eens een lactaatmeting kunnen laten doen. Dan krijgt paardlief een hartslagmeter om en wordt er tijdens inspanning gekeken dmv bloedprikken wanneer de verzuring intreedt. Meestal wordt dit gebruikt om de perfecte trainingsopbouw te kunnen bepalen, maar ik denk dat het ook hiervoor wel zou kunnen worden gebruikt.
Dan kun je die verzuring/kramp iig uitsluiten.
Oh enne... respect voor hoe je met je paard en de reacties omgaat
Ik heb overigens biologie gestudeerd, dus alles wat met metingen en testjes te maken heeft vind ik helemaal mooi.
Anoniem schreef:Heb je toevallig een filmpje van een parcours waarin gebeurt wat je beschrijft?
Mij lijkt de verzuring onwaarschijnlijk, een gezond paard verzuurt niet zo snel..
Lielle schreef:Lielle schreef:Succes, en ik ben wel benieuwd naar het vervolg.
En, updates?
Ik had een meerdaagse wedstrijd staan, maar die werd afgelast. Daarna is het weer zodanig prut geworden dat we (bij gebrek aan binnenbak) eigenlijk alleen maar in de bossen zijn geweest.
), maar ze was verder heel fijn te rijden. Niets van de problemen die ik eerder heb aangekaart, maar dat komt misschien ook wel omdat we die les niet echt bezig zijn geweest met parcoursjes springen, maar meer met gymnastieken.