Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PinaKoala schreef:Zoiets kost ook echt veel tijd helaas, wel super dat je wel al verbetering merkt. Waar een wil is is een weg, dus houd vol!
Tulandro schreef:Oefen je veel zonder zadel? Of met barebackpad? Dat is namelijk ideaal om te oefenen.
Siricj schreef:Tulandro schreef:Oefen je veel zonder zadel? Of met barebackpad? Dat is namelijk ideaal om te oefenen.
Ik rijd op een wilde 7 jarige arabier. Dus zonder zaldel gaat hij er denk ik vandoor ahah.
En het is niet mijn eigen paard helaas.
Tulandro schreef:Zeker wel. Je creeert een onafhankelijke zit en dan moet je ook met alle gemak kunnen lichtrijden.
EngeltjeS schreef:Er zijn al vele goeie tips gegeven door de bokkers voor mij
Maar ik wil je ook een tip geven: Laat je knieeen los en steun meer op je beugel.
Ik heb het idee dat je wat knijpt met je knieeen, waardoor je automatisch naar voren gaat met je bovenlichaam omdat je onderbenen naar achteren wijzen.
Voel ook als je zit in het zadel, of je op 2 "puntjes" of "knikkers" zit. Dit zijn namelijk je zitbeenbonkjes.
Oh ja... Het kost veel tijd, echt heel veel tijd (en nog meer dan dat) om een training lang mooi recht op te zitten.
Succes!