Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Resistance schreef:nicky_rilana schreef:Toevallig ken ik dit paard. En weet hoe het vroeger beleerd is. Zelf heb ik er wel eens op gereden en was niet lastig of sterk. Ik zou denk ik als ik jou was eens even gaan Googlen naar Tristan tucker. Als je weet hoe hij werkt snap je denk ik ook meer van het paard. Dit paard kent denk ik namelijk veel meer dan dat jij denkt
Ik denk niet veel over hoeveel hij kent, ik ben manegeruiter en ben door mijn instructeur op het paard geplaatst en heb er één keer op gezeten.maar ik ga zeker googlen! Kan ik vast nog veel van leren.
Nouvel schreef:Waarom loopt dit paard eigenlijk op een manege?
Loopt hij echt manege lessen mee of is een eigen paard van de instructeur waar hij af en toe een goede lesklant op zet?
Inderdaad bizar dag zo'n paard op een manege terecht komt, lijkt het me ook een erg kostbaar paard voor...
Nies_ schreef:Bij goed gebruik is een slofteugel juist heel vriendelijk. Je hebt zelf in de hand hoe strak hij zit, dus je kunt het paard ook een keer toestaan met de kop in de lucht te lopen, waar een thiedeman of martingaal altijd inwerkt. Mi is een martingaal om mee te springen en is een thiedeman voor mensen die niet met een slofteugel om kunnen gaan. Helaas wordt de slof nogal eens misbruikt waardoor het ding een slechte naam heeft gekregen. .
ruitje schreef:Ik zou als instructeur/ manege toch een klein beetje geagiteerd zijn. Geef je iemand de kans om op een gave knol te rijden.... Sta je met je naam op Bokt.
Dit topic is een en al speculatie over waarom hij een slof aan moet of waarom hij in de lessen loopt.
Vraag het aan je instructeur. Bevalt het antwoord je niet dan stap je niet meer op.
ruitje schreef:Ik zou als instructeur/ manege toch een klein beetje geagiteerd zijn. Geef je iemand de kans om op een gave knol te rijden.... Sta je met je naam op Bokt.
Dit topic is een en al speculatie over waarom hij een slof aan moet of waarom hij in de lessen loopt.
Vraag het aan je instructeur. Bevalt het antwoord je niet dan stap je niet meer op.
MarliesV schreef:Normaal zou ik niet reageren op de TS omdat ik haar geen podium wil geven. Heb altijd het gevoel dat het op het randje zit qua topics en dat de TS een enorme hang naar aandacht heeft.
Maar vind het verre van netjes dat je dit zo plaatst. Naam en toenaam er bij. Als we even zoeken waarschijnlijk de instructeur nog te vinden en het betreffende paard er bij.
Vraag het je instructeur. Ipv het zo op Bokt te gooien. Vind dit echt niet netjes!
Billy schreef:Ik denk dat ze liever heben dat het dier een slof om heeft, om zn hoofd netjes een beetje op 1 plek te houden dan dat allerlei prutsers hem teveel in de mond gaan zitten trekken. Daar verpest je veel meer mee. Bij mij vloog je er trouwens gelijk weer af, ik zou niet kunnen waarderen dat je dit niet aan mij vroeg maar op bokt zette.
Citaat:Denk ook niet dat er inwerking is geweest van de slof, want dan was TS nu wel duidelijk geweest wat haar instructeur bedoelde met een niet effectieve houding.
Janneke2 schreef:Citaat:Denk ook niet dat er inwerking is geweest van de slof, want dan was TS nu wel duidelijk geweest wat haar instructeur bedoelde met een niet effectieve houding.
Wat precies wel of niet on topic is, kan een beetje variëren.
Maar deze posting zit er wat naast.
Behalve TS waren er nul bokkers aanwezig, dus of er wel of geen inwerking van de slof was, daar is weinig zinnigs over te zeggen.
Persoonlijk denk ik, dat een dier altijd in een effectieve houding loopt - sterrekijkers ontwijken acute pijn. Ga mij niet vertellen dat het niet effectief is. (Natuurlijk is sterrekijken op de iets langere termijn zeer schadelijk - maar dat is aan ons, niet aan het paard: goed zadel, goed rijden plus eventuele maatregelen zoals osteopaat, longeren, grondwerk etc etc.)
MarliesV schreef:Normaal zou ik niet reageren op de TS omdat ik haar geen podium wil geven. Heb altijd het gevoel dat het op het randje zit qua topics en dat de TS een enorme hang naar aandacht heeft.
Maar vind het verre van netjes dat je dit zo plaatst. Naam en toenaam er bij. Als we even zoeken waarschijnlijk de instructeur nog te vinden en het betreffende paard er bij.
Vraag het je instructeur. Ipv het zo op Bokt te gooien. Vind dit echt niet netjes!