rijfoto's Quentin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:01

dat heb ik nooit met me digi dit probleem

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:31

goeie digi kopen Knipoog maarrehh nu je toch een digi hebt aqua....

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:12

Ja echt hele leuke fotos. en ik ben echt verliefd op jouw paardje. wat een geweldig ding zeg!
Jammer dat je je handen zo laag houd, lijkt net alsof je hem naar beneden drukt. maar je doet het met een reden begreep ik.
veel succes met je wedstrijden (op naar de Z!!)

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:08

Leuke foto's Ik heb alleen ook het idee dat je handen erg laag zitten en dat je ook door die lage handhouding meer naar voren getrokken wordt...

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:14

Leuke foto´s hoor je kunt zien datd ie goed gezweet heeft Haha! word natter en natter!
Maar ja het lijkt dat die net bij de laatste paar foto´s een beetje te diep loopt...maar ja ook mooie gangen hoor...succes met het rijden...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 20:41

ik rij hem idd bewust zo diep, op aanraden van mn instructeur en de fysio
maar omdat ik nu maar een halfuurtje in de bak heb gereden ben ik hem niet helemaal gaan verzamelen en oprichten. mn handen zet ik dan, zeker op de laatste foto's, daar wil ik hem zo laag en diep mogelijk hebben, omdat ik daarna ga uitstappen en hij dan helemaal los moet zijn, zet k mn handen wat breder en wat lager, als extra hulp om hem net wat meer te laten zakken met zn hoofd.wanneer ik hem ga oprichten en verzamelen, dan is hij dus helemaal los, dan zit ik gewoon rechtop met mn handen naast elkaar bovn de schoft, en ziet het er heel anders uit(hoop daar binnenkort foto's van te hebben)

hij heeft vorig jaar voor de zomer een ongelukje gehad in de wei, ging steigeren en klapte achterover met zn rug op de bakrand, flinke kneuzing was het gevolg, en een vastzittende rug en zn spieren verdwenen, en zn rug was al niet zn sterkste punt

toen is er een fysio bij geweest(hij kon alleen maar sterrenkijken, vooral in de galop) en ben ik hem veel gaan longeren, ook heel laag, diep en rond, en hij werd weer een stuk losser, ook kwamen er langzaam aan weer wat spieren terug op zn rug

daarna heb ik hem een tijdje heel fijn kunnen rijden, en nu ben ik weer net uit een 'staak-periode' en gaat het allemaal nog wat moeizaam, en be ik vooral blij dat hij meewerkt.

Gisteren heb ik bij de clubles voor het eerst weer meer zn neus er vanaf het begin af aan uitgereden, alleen de eerstwe paar rondjes even heel diep, en daarna laag, maar zn neus er uit, en zodra hij zn rig vastpakte weer even iets dieper instellen, en dan weer wat meer ruimte geven
ik moet zeggen dat ie dat heel fijn deed, en ook ontspannen bleef, dan gaat hij idd net een beetje extra bewegen.

Animals, op de laatste paar foto's(en ook een paar foto's tussedoor) laat ik hem bewust nog dieper komen, om de ontspanning weer helemaal terug te krijgen en om te zorgen dat hij zn rug weer ontspant, zodat ik aan het eind van het rijden een los en ontspannen paard uit kan stappen.
normaal rij ik hem tusendoor meer opgericht en verzameld, maar om dat op en af te bouwen heb ik meer tijd nodig dan een halfuurtje, ls ik te vlug verzameling en oprichting ga vragen rij ik hem alleen maar vaster, en wordt hij steeds stijver en stugger.

Aqua8horse, ik moet je voor een deel gelijk geven, gisteren heb ik bijna heel de tijd zn neus er wat meer uit gereden, en dan gaat hij idd een beetje extra bewegen, maar het ligt ook aan het moment waarop de foto's zijn gemaakt, maar ivm zn rug rij ik hem regelmatig wat dieper, hij zet zich echt heel snel vast, gister ging het gelukkig goed, en ik hoop dat uit te bouwen want hij moet in de proef ook zn neus er iets meer uit houden, zonder dan meteen zn rug vast te zetten
ik heb trouwens een paar foto's aan de longeerlijn waar hij ook diep loopt en achter de LL, maar waarbij hij achter er goed bij blijft en ruim draaft, ik zal ze even opzoeken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:03

de longeerfoto's

juli 2003, een maand of 2 na zn val
Afbeelding

en in september
Afbeelding

en deze is van december, helaas wat onscherp maar je kan wel zien dat hij zn achterbeen er onder zet
Afbeelding

en deze is op dezelfde dag gemaakt
Afbeelding

dus ook als ie voor erg diep loot en achter de LL kan hij zn achterhand er nog goed onder brengen
maar hij moet idd leren om ook los door zn lijf te blijven lopen als zn neus op of zelfs iets voor de LL is, en hij meer opgercith wordt, maar daar wordt aan gewerkt! het zit alleen zo dicht bij elkaar, het ene moment loopt ie lekker en t volgende moment houdt ie zich ineens iets vast, maar door zodra hij zich iets vast houdt, hem meteen ronder en dieper in te stellen, en dan daarna zn neus er weer meer uit te rijden, gaat het steeds beter, de stukken dat het goed gaat met zn neus er meer uit worden al steeds langer

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:20

Ik vind het er erg goed uit zien! Mooi paardje ook Kwijl

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:02

Ziet er idd erg goed uit.. de vierde van onder op de vorige baldzijde is ook errug mooi.. heeft idd wel wat!!