Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gillbo schreef:Nou het paard door de bak jagen om voorwaarts te gaan terwijl je hem aan alle kanten tegen werkt met je houding en zit lijkt mij nogal oneerlijk.
Eerst aan jezelf werken dan aan jezelf
Rena100 schreef:Wat ik zie is een erg terugwerkende hand waar je continu maar met je been tegen aan loopt te schoppen. Laat het hoofd maar even voor wat het is en ga eerst de motor goed activeren. Been is voorwaarts en niet continu been blijven geven.
Stocki schreef:Ok. Het is inmiddels duidelijk. Niet alle commentaren zijn even opbouwend zak mazegge....maar goed, niet iedereen kan dat.
Bedankt, ik ga ermee aan het werk!
Stocki schreef:Ik vraag om kritiek/ commentaar, maar sommige menen dan kwetsend te mogen worden. Dat vind ik niet ok, want we zijn allemaal niet perfekt, en ik heb juist de beste bedoelingen, anders vroeg ik het niet.
Biebz schreef:Stocki schreef:Ok. Het is inmiddels duidelijk. Niet alle commentaren zijn even opbouwend zak mazegge....maar goed, niet iedereen kan dat.
Bedankt, ik ga ermee aan het werk!
Ik denk dat alles alwel gezegd is.
Maar ik ben wel benieuwd hoe jij de filmpjes ziet?
Wat zou jij zeggen als het een filmpje van een ander was?
Super dat je er mee aan de slag gaat!
YentlShots schreef:TS, dit moet je ook niet op bokt vragen, dit is namelijk het resultaat
Zoek een goede instructrice of instructeur die jullie in de punten waar je zelf tegenaan loopt, die weten het beste what to do als ze jou zien rijden en kunnen daar dan het beste op anticiperen en tips op geven. Dit hoeft niet dressuurgericht maar gewoon dat het er allemaal wat netter uit ziet en dat jij en je paard er beiden van kunnen leren! Als in instructrice dus zoiets tegen je zegt hoef je daar niet onzeker over te worden, maar juist dat je eraan kan werken. Dit is bevorderend voor jouw houding en die van het paard, En je hebt een leuk paard, dus daar ligt het niet aanSucces met trainen!
bruintje123 schreef:Maar ts heeft wel antwoord op haar vraag, klopt het wat de instructeur zag?
En dat is ja, hij/zij zag het goed. En gaf helemaal geen stoot onder de gordel maar inzicht.
Nu zou ik zeggen ga met die instructeur aan de gang, want die lijkt er toch wel raad mee te weten.
Stocki schreef:Overigens grappig, hoe de ene zegt: zo traag, niet om aan te zien....en de ander dat ik hem zwaar boven zijn tempo rijd.
Overigens was het nog veel erger, in het begin was hij echt niet vooruit te krijgen. En voor de duidelijkheid: ik rijd hooguit 3x pw in de rijbaan, en bied hem veel afwisseling ,;-)