Paard heeft het moeilijk met galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Paard heeft het moeilijk met galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:03

Dit soort problemen kunnen inderdaad wel degelijk ook voortkomen uit de rug. Je zegt dat het op de wei met proefrijden niet was. Was dat een grotere ruimte? En dus ook minder scherpe hoeken/wendingen? Dat kan uitmaken. Verder kan het duidelijk op dat het in de lendenen of SI gewricht/heup niet lekker zit.

Mijn paard begon op gegeven moment ook te bokken met aangalopperen. Dan moeten ze namelijk echt die achterhand gaan gebruiken en wat roteren. Hem na laten kijken en hij bleek daar (ondanks 4 maanden ervoor nog gecheckt) weer flink vast te zitten. Gewoon omdat hij zo lang zijn lijf verkeerd had gebruikt. NU kunnen we met ongeveer 1x per jaar een check toe.

Verdere tips over iemand laten meekijken/les, filmpje en evt foto's bij da zijn ook goede opties.

Flor_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 00:21

darkadia schreef:
Dit soort problemen kunnen inderdaad wel degelijk ook voortkomen uit de rug. Je zegt dat het op de wei met proefrijden niet was. Was dat een grotere ruimte? En dus ook minder scherpe hoeken/wendingen? Dat kan uitmaken. Verder kan het duidelijk op dat het in de lendenen of SI gewricht/heup niet lekker zit.

Mijn paard begon op gegeven moment ook te bokken met aangalopperen. Dan moeten ze namelijk echt die achterhand gaan gebruiken en wat roteren. Hem na laten kijken en hij bleek daar (ondanks 4 maanden ervoor nog gecheckt) weer flink vast te zitten. Gewoon omdat hij zo lang zijn lijf verkeerd had gebruikt. NU kunnen we met ongeveer 1x per jaar een check toe.

Verdere tips over iemand laten meekijken/les, filmpje en evt foto's bij da zijn ook goede opties.

Daar zat ik ook al aan te denken.. de afmetingen van de piste vindt ik persoonlijk al niet te groot ik heb wel al gelihkaardige pistes gezien maar ik bleef er wel mee zitten dat ik ze niet zo geschikt vond. het is een onhandige piste vindt ik zelf maar ik gebruik ook alleen de faciliteiten van iemand anders dus zelf heb ik er geen keuze over. Ik ga ze toch nog eens laten nakijken dat ze in orde is en ik de zekerheid ook heb!

Change3x

Re: Paard heeft het moeilijk met galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:25

Ik zou er een osteopaat/chiropractor naar laten kijken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 05:44

Voor je er peuten en paten bij gaat halen zou ik eerst eens een veearts erbij laten komen. En dan eens beginnen met een kreupelheidsonderzoek. Tevens rijden waar hij of zij bij is.

Ik persoonlijk heb het er niet op wanneer een paard "wegens omstandigheden" lang heeft stil gestaan en daarna verkocht wordt.

annavdvelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:33

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Ben toen echt terug naar de basis
gegaan. Daarmee bedoel ik dat ik een lange tijd bezig ben geweest met de andere gangen. Galop heb ik achterwege gelaten. Gewoon rijden alleen dan zonder galop. Daarna ben ik het rustig weer gaan doen. Eerst 1x en dan de volgende keer, 2x. Enzovoort. Nu galoppeert ze veel beter. *\o/*

Hen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:19

Doet ze het aan de longeerlijn ook? Zo niet dan is er grote kans dat er toch iets verkeerd zit qua zadel