Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tengeltje11 schreef:Dat in Ierland veel paarden gesedeerd worden is zever.
Sowieso wordt daar totaal anders omgegaan en gereden met tinkers dan hier.
Als ze ergens gesedeerd worden is het hier,want er worden vooral tinkers blind gekocht om door te verkopen(lees,ze worden in een groepje hierheen gebracht zonder dat ze daar in het echt gezien werden),dus wat voor nut zou sedatieve dan hebben?
Dit paard is gewoon jong en onzeker,en waarschijnlijk ook zo'n karakter.
Dat heeft tijd,geduld en goed leiderschap nodig.
Horsemanship kan hier zeker bij helpen.
Leer je paard je te vertrouwen,en dat doe je met grondwerk.
Tinkers zijn sowieso laatbloeiers.
Ik heb hier ook eentje gehad die altijd enorm onzeker was met rijden.
Heeft tot een jaar of 6 geduurd,daarna zag je gewoon aan haar manker van zijn en doen dat ze volwassener gekomen was.
Dat was ook het moment waarop ze begon kop te trekken.
Daarvoor kon je ze met niets op kop krijgen.
Zoiets forceren is ook zinloos,geen het tijd en vertrouwen.
Lissyb schreef:Dierenarts raadt juist horseman shop af omdat ze een rustig vriendelijke maar duidelijke leider nodig heeft. Alles wat ik doe rustig en ook zeker met veel geduld valt eerder terug ipv dat zij groeit qua alles. En dan ook nog haar wisselende gezondheid
Lissyb schreef:tengeltje11 schreef:Dat in Ierland veel paarden gesedeerd worden is zever.
Sowieso wordt daar totaal anders omgegaan en gereden met tinkers dan hier.
Als ze ergens gesedeerd worden is het hier,want er worden vooral tinkers blind gekocht om door te verkopen(lees,ze worden in een groepje hierheen gebracht zonder dat ze daar in het echt gezien werden),dus wat voor nut zou sedatieve dan hebben?
Dit paard is gewoon jong en onzeker,en waarschijnlijk ook zo'n karakter.
Dat heeft tijd,geduld en goed leiderschap nodig.
Horsemanship kan hier zeker bij helpen.
Leer je paard je te vertrouwen,en dat doe je met grondwerk.
Tinkers zijn sowieso laatbloeiers.
Ik heb hier ook eentje gehad die altijd enorm onzeker was met rijden.
Heeft tot een jaar of 6 geduurd,daarna zag je gewoon aan haar manker van zijn en doen dat ze volwassener gekomen was.
Dat was ook het moment waarop ze begon kop te trekken.
Daarvoor kon je ze met niets op kop krijgen.
Zoiets forceren is ook zinloos,geen het tijd en vertrouwen.
Ik doe alles behalve forceren.
tinkerplein schreef:Allereerst wil ik even zeggen dat je echt erg je best voor haar doet,je koopt een paardje en dan heb je bijna alleen maar problemen.Top!
Haar gezondheid moet uiteraard eerst goed zijn.
Maar het struikelen is heel herkenbaar,kwestie van balans vinden en onzekerheid.
Wij rijden onze tinkers als ze net onder het zadel zijn al lekker buiten,rechte stukken en kilometers maken.
Uiteraard met de ervaren tinkers mee.
Bevalt heel goed,uiteindelijk vinden ze hun balans,lekker rustig in het koppie en dan af en toe eens een lesje meepakken.
Ik hoop dat het helemaal goed komt met jouw dame!