Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Astrid schreef:Als je besluit ze te kopen, moet je wel beseffen dat je er hoe dan ook de eerste weken aardig wat geld gaat door branden.
Klinisch en best ook RX keuren, osteopaat, zadelmaker, tandarts, evt bitfitter en een lesgever die je helpt om dat paard te leren hoe die z'n lijf moet gebruiken.
Er kan een leuk paard achter zitten, maar voor de extra kosten die er aan moet doen en het risico, kan je misschien beter je budget wat verhogen en op zoek gaan naar wat anders en zekerheid hebben dat t een gezond paard is...
Annet_Dottie schreef:unicorn_7 schreef:
Ik heb gevraagd naar het zadel en hoofdstel, ze vertelde dat ze een 17 inch er op heeft die ze gebruikte op haar oude pony ze zei ook dat het zadel dus waarschijnelijk te klein was dus dat zou wel zo kunnen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er aan de hand niet op heb gelet.
Was het eenmalig dat dit zadel er op lag of heeft de huidige eigenaar altijd met dit zadel gereden?
unicorn_7 schreef:ze heeft hem nu zelf een jaartje en rijd er dus nu een jaar op met dat zadel
astridklomp schreef:Wat mij opvalt is een duidelijk verschil in bewegen van het paard als de teugels los hangen. Paard loopt stijver en kort met een vastgezette rug en lijf op het moment dat hij in de krul gereden wordt. Ik denk dat het vooral een rijtechnisch probleem is, dat de eigenaar hem ook in de krul rijd en niet goed gymnastiserend rijd en het paard daardoor vastzit. Daardoor kunnen er in het lijf natuurlijk problemen ontstaan waar je zeker naar moet laten kijken als je hem wil kopen. De vraag is inderdaad of je daar aan wil beginnen, want je zal er tijd en geld in moeten steken om dit in orde te krijgen. Met het risico dat het iets is wat niet verbeteren zal.
suikermeisje schreef:Maar kreupel? Nee echt niet. Niet soepel/iets onregelmatig. Mensen praten hier alsof het paard op 3 benen loopt. Las eerst de reacties en dacht een paard te gaan zien wat eigenlijk niet kon lopen
HTM schreef:Heb niet alle reacties gelezen, maar dit paard loopt niet alleen achter niet goed, maar ook met de voorbenen niet!
Ook in draf zie je dat ze niet regelmatig loopt, het ene been komt verder dan de andere en denk dat je hier geen DA voor hoeft te laten komen om te weten dat die afgekeurd gaat worden.
Die tong kan vanuit de rug / spieren of hals komen maar kunnen ook "gewoon" de tanden zijn.