Vliegende wissel/changement aanleren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Vliegende wissel/changement aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:51

klopt, maar dat vind ik makkelijker op te lossen door de wissel eerst aan een hulp te koppelen en bij de contra met heel flauwe bochten te beginnen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:57

Dat ben ik met je eens. :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:03

Je kan als hij het straks goed begrijpt hem in de contragalop iets travers zetten, dan is het achterbeen alvast naar binnen en is het makkelijker voor je paard om het in 1x te springen.

Mijn paard was kampioen achter laat springen, en doordat ik hem alvast met z'n kont naar binnen zet vanuit de contragalop snapte hij uiteindelijk het kunstje wel. En nog het allerbelangrijkste, zet iemand aan de kant om te kijken. Je voelt zelf lastig of het nu in tween is of niet, dus dan kan iemand kijken of die goed is.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:35

Ik heb ook heel lang gestoeid met de wissels. Ik heb er een die te bevestigd was in de contra en achter heel graag na sprong.

De gouden tip bij mij was niet teveel willen regelen. Gewoon de diagonaal oprijden en dan echt een heel kort maar zeer krachtige beenhulp geven voor de wissel. Ik had bij andere instructrices tips gehad waarbij ik ze helemaal los u moest maken, van mijn binnenbeen afzetten en dan wisselen. Ik was dan zo met de voorbereiding bezig dat het paard de eigenlijke hulp niet duidelijk genoeg doorkreeg.

Late wissels zou ik echt geen drama van maken, dit is prima te corrigeren later. (Vaak is een beetje meer impuls of net iets meer vooruit rijden al genoeg).

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:45

Vandaag paard wissel aan zien leren door een halve grote volte wat schouderbuiten te vragen, op X de andere volte te pakken en om te zetten naar travers. Paard kan dan bijna niet anders dan om te springen. Paard deed het beide kanten op de eerste keer meteen!