opbouwen na 8 weken boxrust

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:20

rien10 schreef:
Adriana76 schreef:
Veearts was meer van op gevoel uitbouwen, er is inderdaad aangetoond dat er niets stuk is. 2x per dag wordt een dingetje ivm werk en kids.
Ze is in de stal ook niet altijd bepaald even rustig (bokken en steigeren naar de buurman, het is een dame en hij mag niet naar haar kijken of proberen aan haar billen te zitten

Tja, soms is het lastig alles te combineren. Toch ben ik er in zo'n geval voorstander van om meerdere keren per dag beweging te geven.

Eigenlijk altijd :D

Wat niet gaat dat gaat niet he.. Je krijgt nou eenmaal geen zorgverlof van je werk als je peerd een wondje heeft

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:28

Je geeft aan dat het mogelijk is dat ze een poosje alleen op een paddock gaat, hoezo zet je haar niet op de paddock.spieropbouw gaat dan veel sneller

Adriana76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 20:35

Omdat van de veearts ze pas op zijn vroegst na een week of 2 opbouwen los buiten mocht staan.

bcd94

Re: opbouwen na 8 weken boxrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:40

Lastig jammer dat ze nog niet naar buiten kan zeker als ze op stal erg druk is lijkt dat me ook een behoorlijke belasting

Adriana76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 22:02

Net onbelast gewandeld aan de hand en wat stukjes gedraafd: conclusie haar conditie is stukken beter dan die van mij :))

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:17

Mijn paard heeft 1.3 jaar op boxrust gestaan (gebroken voorbeen).
Zij kan dus ook niet meer belast worden.
Wij zijn begonnen met 1 rondje stappen ( aan de hand) tot 2 x daags een uur stappen.
Hierna is ze op een klein stukje weinig gegaan (eerder dan op de planning i.v.m vast liggen in stal waarbij ze een schroef in haar brak).
Mijn ervaring is dat ze de eerste dag even een gat in de lucht springen maar daarna is het klaar.
Toen mijn paard een peesblessure had moest ze ook op boxrust en de genezing vorderde niet echt.
Nadat ze de stal zowat afbrak heb ik besloten d'r gewoon weer los te zetten.
Vanaf dat moment vorderde de genezing in een dubbele versnelling.

Juist bij jou paard waar geen beschadigingen zijn zou ik (maar daarin moet jij jou gevoel volgen aangezien je het paard en situatie kent) haar los laten.
Dit is voor de spieropbouw beter en met de gekke sprongen in een kleine box hen je in mijn ogen veel meer kans op blessures.