Na flinke val weer gaan rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Na flinke val weer gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:07

Superfijn sannie!! *\o/*
Leuk om te lezen, en van je gezicht straalt het plezier!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:54

Wat fijn dat je er weer op durfde! altijd spannend na zo'n heftige val.. Luister wel goed naar je lijf!! Pijn is rustig aan doen

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:30

Chapeau TS!
Nu lekker verder opbouwen!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:35

Super TS!!

Heb iets soortgelijks ook meegemaakt, maar ik ben nooit meer op dat paard gestapt. Na een half jaar terug op een manege begonnen en daar half van mijn angst afgekomen, nog steeds niet helemaal; zet mij niet zomaar op een vreemd paard dat ik niet ken...
Gelukkig is op de stal waar ik rijd (reed, heb even een tijdelijke stop van 3 maanden) meestal hetzelfde paard.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 23:53

Dank voor alle super lieve reacties! :o

Ademhaling moet ik inderdaad goed om blijven denken SuperZodiax. Ik blijf ook nog even rijden met instructrice er bij hoor, even het vertrouwde gevoel echt weer terug krijgen. En het blijft inderdaad altijd mogelijk dat er iets gebeurt, hoe braaf je paard ook is. Helaas hoort dat er soms bij.

Je hebt gelijk SparkYY_8, ik moet er wel echt om blijven denken rustig aan te doen.

kittyDylan, ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Nu is mijn paard wel echt mijn maatje en wilde ik er heel graag weer op, ik weet ook niet of dit met een ander paard net zo zou zijn. Ik merk sowieso ook dat ik niet zo snel meer op een vreemd paard stap. Een paar jaar terug was niks me te gek, maar dat is nu echt niet meer zo.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:31

Super fijn dat je er weer op zit!

Ik heb 3 jaar geleden ook een flinke val gemaakt waardoor ik ook niet meer durfde. Elk pasje wat het paard dan verkeerd zette werd ik bang. Door kleine stapjes te maken heb ik gelukkig ook het vertrouwen weer terug gewonnen.

Hoop dat het bij jou ook weer helemaal terug komt. Succes !

paspopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:52

Wat goed dat je het zo hebt opgepakt. Is de enige manier, hup in het zadel :)! Heb je goed gedaan, gewoon weer rustig ritjes gaan maken!

Je zal er steeds meer aan gaan wennen en op een gegeven moment gaat het weer als vanouds. gogo :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:59

san4nie schreef:
kittyDylan, ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Nu is mijn paard wel echt mijn maatje en wilde ik er heel graag weer op, ik weet ook niet of dit met een ander paard net zo zou zijn. Ik merk sowieso ook dat ik niet zo snel meer op een vreemd paard stap. Een paar jaar terug was niks me te gek, maar dat is nu echt niet meer zo.

Dat paard wat mijn angst heeft veroorzaakt was helaas ook mijn maatje, mijn vriendje, alleen met rijden kon hij zo vaak schrikken (dus niet bewust). Maar helaas (of gelukkig) was het een andere pony die de angst enorm heeft gemaakt.
Ik vindt het echt heel dapper van je, ga vooral zo door.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 21:44

Nog bedankt voor alle antwoorden. Het rijden gaat nu eigenlijk super fijn, mede doordat ik elke keer begeleiding/ les heb. We hebben al een paar keer wat stukjes gegaloppeerd weer. Het vertrouwen is nog niet zo als het was, maar gaat steeds meer de goede kant op.
Gelukkig is de mijne totaal niet schrikkerig, maar wil soms vluchten als iets moeilijk of spannend is.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:04

Super stoer dat je er weer opgeklommen bent!
Ik heb 2 maanden geleden soort gelijks meegemaakt en ben ik voor de 2 keer van mijn verzorgpaard afgevallen.
1ste keer bij overgang galop gleed hij uit en gaf een mega bok erachter aan, daar lag ik met een zwaar gekneusde pols en blauwe armen.
Na een aantal weken er weer opgeklommen maar elke keer als ik hem aanzette in galop kwam er een hele bokkentirade achteraan, dus geen galop meer voor mij! Toen tijdens les toen het ook zo vroor toch afgevallen in de verruimde draf, hij 'zag' iets, vol in de ankers en schoot naar links.
Knalde zo met m'n bips op de bevroren bakbodem! gekneusd stuitje en een flink ei aan de binnenkant van m'n been!
Afgelopen dinsdag weer groen licht gekregen om weer te gaan rijden, zit nog wel een hematoom (stolling van oud bloed) die nog langzaam moet afbreken. Maar toch durf ik niet meer op m'n verzorgpaard te rijden..
Heb nu via MP een dame gevonden waar ik zitlessen ga nemen en een leuke haflinger waar ik zondag op ga proefrijden..
Ik heb vroeger zelf maar 1 paard gereden (naast manege lessen) en ben ik sinds 2 jaar weer gaan rijden, manege lessen krijg ik zelf geen voldoening en dus gekozen voor een verzorgpaard om mee te lessen en rijden. Merk dan toch dat ik flink wat ervaring mis want met m'n eigenpaardje kon ik lezen en schrijven, vandaar dat ik nu eerst wat verschillende paarden wil rijden en een goede basis (zitles) en wil ik toch ooit weer op m'n verzorgpaard klimmen. Ben nu bezig met jongeren en merk eigenlijk ook wel dat ik daardoor meer bang met hem opbouw en vanaf de grond durf ik hem wel aan te pakken.. :+

Goed om de tips ook te lezen,ik ga zaterdag ook kijken voor een bodyprotector en wellicht een bokriempje ook een optie.