Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suikermeisje schreef:Theeglas schreef:Bedankt voor jullie leuke reacties!
@suikermeisje: het klopt dat je vanaf een bepaalde leeftijd (zo uit mijn hoofd 20 jaar) niet meer internationaal mag uitkomen. Maar je mag nog wel gewoon binnen Nederland doorrijden, hier zit geen leeftijdsgrens aan (gelukkig)
Vandaar! Dankje.
Ondanks dat het je wedstrijd niet was, was het leuk om te zien. Fijn dat je vertelt wat je er moet doen en welke punt je ervoor kreeg. Die SB was echt zonde. Kwam dit ook doordat je uit je hoofd moet rijden? Leerzaam filmpje en leuk dat je je kwetsbaar op durft te stellen.
Rije schreef:Eindelijk eens een filmpje waarbij precies op het punt waar het om gaat verteld wordt wat er misgaat. Dat komt door jouw goede timing van becommentariëren en dat helpt mij heel erg om goed te kunnen zien wat er nou eigenlijk fout gaat. Want dat is op beeld soms toch nog best lastig te zien.
Ook kan ik in combinatie met jouw commentaar het juryoordeel goed volgen, en het er ook mee eens zijn, voor zover ik dat kan met mijn beperkte kennis van deze klasse.
En dan vind ik het ook nog 's top dat je zo open en eerlijk een duidelijk mindere proef durft te laten zien, en dan ook nog eens met zulk zelfinzicht in je commentaar. Verfrissend en leerzaam. Complimenten!
setteke schreef:Je vorige filmpje ook al een keer bekeken en nu van Bunschoten. Mijn favoriete proef voor mezelf was de Inter1, dus ik ga proberen je wat tips te geven.
Probeer meer naar de letters te rijden, ik zie je nu vaak al een stuk voor de letter op de hoefslag uitkomen. Diagonaal uitstrekken naar de letter, en dan net iets ervoor verzamelen. Ook in de galop en op het rechte stuk de wissel nog op de diagonaal springen, dus niet als je al op de hoefslag bent.
Ook je appuyeren op de letter richten, dan heb je meer ruimte en kan je met meer impuls appuyeren.
Als het je lukt proberen meer galop te rijden, je hebt je paard best wel erg terug in de galop vind ik, waardoor je bijv voor je pirouettes niets meer over houdt om te verzamelen. Daar moet hij veel meer terug om hem goed op het achterbeen te houden. Dat lukt alleen als je met meer impuls rijdt.
Dan gaan waarschijnlijk je wisselserie's ook makkelijker en kan je hem rechter houden en zelf stiller zitten.
Wie weet kan je er wat mee, maar sowieso heel veel succes nog en veel plezier op de wedstrijden.