Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rindin schreef:Wow, 22 en dan nog even je debuut maken in de inters. Stoer!
Ik vraag me bij het zien van de filmpjes 2 dingen af: zit jij wel lekker? Ik vind je enorm beweeglijk in je benen.
En ten tweede: weet je zeker dat je zadel goed ligt? Zo voor het oog lijkt hij zo'n beetje op de schoft te liggen. Daarbij schuift je dekje naar achter...
Kel2004 schreef:Super fijn beeld, mooi constant. Er zitten idd wat hakkeltjes in hier en daar, maar de verbinding is heel mooi open, dat siert jullie!
Idd wilde ik exact hetzelfde commentaar geven als 0000, in je appuyement naar links draai je je linker schouder naar voren ipv je rechterschouder mee naar voren. Ik doe precies hetzelfde, naar links ben ik motorisch gestoordrechts kan ik het nl wel (en gelukkig alleen maar in m'n appuyement, niet in de SB of travers)
Super moeilijk af te leren wel, daardoor kan ik ook minder goed m'n binnenbeen er aan houden en is de lengtebuiging naar links altijd minder dan naar rechts.
Leuk om die oude foto's te zien.
Succes verder
0000 schreef:Kel2004 schreef:Super fijn beeld, mooi constant. Er zitten idd wat hakkeltjes in hier en daar, maar de verbinding is heel mooi open, dat siert jullie!
Idd wilde ik exact hetzelfde commentaar geven als 0000, in je appuyement naar links draai je je linker schouder naar voren ipv je rechterschouder mee naar voren. Ik doe precies hetzelfde, naar links ben ik motorisch gestoordrechts kan ik het nl wel (en gelukkig alleen maar in m'n appuyement, niet in de SB of travers)
Super moeilijk af te leren wel, daardoor kan ik ook minder goed m'n binnenbeen er aan houden en is de lengtebuiging naar links altijd minder dan naar rechts.
Succes verder
Wil hier toch nog even op reageren. Weet je zeker dat je zelf niet vast zit in je lijf? Ik zat ook altijd makkelijker mee naar de ene kant. Tot op een gegeven moment de schouderbinnenwaarts links niet meer lukte, mijn instructrice zegt 'draai je rechterschouder eens meer naar voren' en ik zo'n pijnscheut in m'n rug kreeg dat ik er bijna langs lag. Toen eerst maar een rondje fysio gedaan voor mezelf en zowaar, grootste deel van het probleem was daarmee al opgelost. Uiteraard ben je daarmee niet meteen recht maar het scheelt wel enorm. Wij ruiters zijn nogal geneigd iets beter voor onze paarden te zorgen dan voor onszelf
0000 schreef:Kel2004 schreef:Super fijn beeld, mooi constant. Er zitten idd wat hakkeltjes in hier en daar, maar de verbinding is heel mooi open, dat siert jullie!
Succes verder
Wil hier toch nog even op reageren. Weet je zeker dat je zelf niet vast zit in je lijf? Ik zat ook altijd makkelijker mee naar de ene kant. Tot op een gegeven moment de schouderbinnenwaarts links niet meer lukte, mijn instructrice zegt 'draai je rechterschouder eens meer naar voren' en ik zo'n pijnscheut in m'n rug kreeg dat ik er bijna langs lag. Toen eerst maar een rondje fysio gedaan voor mezelf en zowaar, grootste deel van het probleem was daarmee al opgelost. Uiteraard ben je daarmee niet meteen recht maar het scheelt wel enorm. Wij ruiters zijn nogal geneigd iets beter voor onze paarden te zorgen dan voor onszelf
JustmeVal schreef:Wauw, wat een mooie complete vlog! Wat leuk om te zien hoe je de onderdelen en de voorbereiding zo goed uitlegt! Ik vind het superknap dat je paard het nog zo goed doet en dat het echt totaal niet te zien is dat het hier om een ouder paard gaat. Merk je dat wel eens aan hem thuis? En hoeveel train je met hem?
Ik vind dat je een voorbeeld bent voor veel ruiters, je rijdt heel vriendelijk, paard heeft er plezier in en jullie zijn een leuke combinatie om te zien!
Theeglas schreef:JustmeVal schreef:Wauw, wat een mooie complete vlog! Wat leuk om te zien hoe je de onderdelen en de voorbereiding zo goed uitlegt! Ik vind het superknap dat je paard het nog zo goed doet en dat het echt totaal niet te zien is dat het hier om een ouder paard gaat. Merk je dat wel eens aan hem thuis? En hoeveel train je met hem?
Ik vind dat je een voorbeeld bent voor veel ruiters, je rijdt heel vriendelijk, paard heeft er plezier in en jullie zijn een leuke combinatie om te zien!
Dank je wel voor je leuke reactie!
Thuis merk ik weinig van zijn leeftijd. Hij speelt nog steeds de hele dag met zijn 3-jarige maatje in de paddock, is ook wel eens te fris met rijden en rent ook nog rond in de weide.
Maar met rijden en zijn voeding houd ik er zeker wel rekening mee dat hij op leeftijd is. Zo krijgt hij naast zijn hooi en krachtvoer iedere avond seniores met gelatinaat. Hierop blijft hij soepel en mooi vol.
Alwin wordt 5 dagen in de week gereden/gelongeerd. Dat zijn meestal 3 dagen gewoon lekker lang en laag losrijden, even oppakken, wat schakelingen. En twee dagen oefeningen rijden. Dan ben ik echt aan het verzamelen, de wissels en pirouettes oefenen, zijgangen, enzovoort. Waar ik rekening mee houd is dat ik hem voldoende tijd geef om los te stappen en weer uit te stappen, dat ik hem niet in volle rengalop laat rennen en niet hoog met hem spring. Dit allemaal voor het behoud van zijn benen, want hij heeft gezien zijn leeftijd vast en zeker wat atrose.
Verder gewoon lekker paard houden en zorgen dat hij fris in zijn hoofd is. Dus na een zware training ook lekker even door de bak gallopperen of lekker naar het bos.