Volwassen vs. jeugd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Volwassen vs. jeugd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:50

Een kind zit nog in het leerproces. Ook spieren moeten dingen leren, sowieso alles wat met beweging te maken heeft moet geleerd worden. Uiteindelijk speelt zich dat allemaal af in de hersenen, kijk maar naar mensen die een klap op hun hoofd hebben gehad ofzo. Afasie is iets wat dan voor kan komen, maar ook bewegen kan een probleem zijn. Bij kinderen zijn die hersenen nog volop aan het groeien, dus ja, in theorie leert een kind alles makkelijker dan een volwassene.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:00

Dat je als volwassene de theorie misschien beter kent, betekent natuurlijk niet dat je ook een ruiter met gevoel bent of zal worden of dat je daardoor beter kan rijden.

Alle volwassenen die ik ken die op late leeftijd hebben leren rijden, zijn allemaal geen sterruiters en zij geven zelf ook aan dat ze dit niet meer gaan worden. Je mist op de een of andere manier toch een stukje dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:14

Maar zelfs dan ligt het eraan hoe fanatiek je bent, hoe je les krijgt, welke paarden (en hoeveel) je rijd en of je er feeling voor hebt of niet :) (en of je wel de ambitie hebt om meer te kunnen dan gewoon de basis)

Maar ik ben het wel met je stelling eens, al zullen inderdaad de meeste die ouder zijn en beginnen met rijden ook niet die ambitie hebben :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:16

Ik denk inderdaad dat het missen van het stukje dan vooral de ambitie is.
Natuurlijk wel het ouder zijn, maar als je passie echt altijd paarden is geweest dan begin je niet pas bij 40+ maar zet je alles op alles om daar eerder mee te beginnen.
Dus ik denk ook dat er veel ruiters van die leeftijd lekker rondje buiten in het bos hobbelen meer dan prima vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:53

Ja precies :)
Voor mijn moeder geldt dat al helemaal, die rijdt nu niet meer (af en toe op mijn paard is) maar vind het in de bak rijden ook niet leuk meer, maar van een bosrit kan ze helemaal genieten! :D

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:48

Ik denk dat dit wel waar is.
Ook ziet het er een beetje gek uit als een volwassen man als een zak rijd, en als klein meisje... tja zo begint iedereen..,