Recht richten gaat dat ons helpen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Re: Recht richten gaat dat ons helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:48

Leuk dat het gelukt is om contact te leggen en een les te plannen!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:05

Inmiddels gaat het top ! Probleem kwam bij pony niet tussen de oren vandaan.. eigenwijs of door mij gebrek aan rijtechnish skills.. hij kon het simpelweg niet door lichaamelijk ongemak ! Gelukkig nu opgelost en het gaat heeeel veel beter nu.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:19

Je kan ook je paard laten buigen door een peentjes of lickit aan te bieden richting het middenrif/ achterbeen. Elke kant een keer of 5 herhalen en probeer hem een aantal seconden in die buiging te laten staan.
Mijn pony was ook scheef en het heeft toch wel 1.5 jaar geduurd voordat ze een correcte volte kan lopen, van mijn binnenbeen naar buitenteugel.
Nu dit goed gaat merk ik ook dat er ongelijkheid in kracht zit in de achterbenen. Dus dat wordt de volgende stap.
Heel veel geduld, als die basis er is dan is de rest een eitje.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:35

Avanti schreef:
Je kan ook je paard laten buigen door een peentjes of lickit aan te bieden richting het middenrif/ achterbeen. Elke kant een keer of 5 herhalen en probeer hem een aantal seconden in die buiging te laten staan.
Mijn pony was ook scheef en het heeft toch wel 1.5 jaar geduurd voordat ze een correcte volte kan lopen, van mijn binnenbeen naar buitenteugel.
Nu dit goed gaat merk ik ook dat er ongelijkheid in kracht zit in de achterbenen. Dus dat wordt de volgende stap.
Heel veel geduld, als die basis er is dan is de rest een eitje.

Het is al opgelost hij was altijd al zo soepel vanuit zijn nek dat hij zijn eigen heup zonder problemen aan kon raken. Alleen met rijden dus een probleem, zijn borstkas bleek dus scheef te zitten waardoor een van zijn borstspieren op enorme spanning stond hij kon dus simpelweg met rijden niet rechter lopen. Het gaat nu echt top en komen steeds een stapje verder hij heeft ook duidelijk meer plezier in het rijden. Ik had er trouwens al eerder een osteo bij gehad maar die heeft het helaas over het hoofd gezien nu een osteo waarbij we super tevreden zijn dus daar blijft hij nu onder behandeling bij.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:54

Welke osteo heb je erbij gehad? (Je woont bij mij in de buurt, dus ben benieuwd :) )

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 19:37

Yvonne Groven heb ik erbij gehaald en is nu mijn vaste osteo
Vandaag ook voor het eerst weer in de bak gereden.. alles waar we tegenaan liepen ( omkeren tegen bakrand aan plakken extreem afsnijden bij wendingen etc) is gewoon helemaal verdwenen ik ben echt zo enorm blij. Nu kunnen we rustig aan eindelijk een beetje de basis uit gaan breiden en onze rijkunst verbeteren en samen werken in plaats van een gevecht te hebben voor de kleinste dingetjes.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:48

Das mooi om te horen, lekker dat je weer aan de slag kan