Heb jullie op Facebook voorbij zien komen! Wat een nette proef, fijn om te zien dat paarden op die leeftijd ook nog gewoon kunnen genieten van de sport. Geniet ervan met zn 2en
Hij was toen nog van Hans, maar iemand anders startte hem toen in het Z. Ik weet nog wel dat een vriendin en ik hem met onze paarden de wedstrijdbaan in en uit geleid hebben. Hij zag een beetje spoken
Wat een nette proef! En wat super dat hij nog zo goed loopt op die leeftijd. Dat betekent dat hij op een zeer prettige manier gereden is. Petje af hoor!
Wat betreft je enkels zie ik wel je probleem. De bijbewegingen die gemaakt worden zijn meer van binnen naar buiten, dan van boven naar beneden. Je hakken druk je dus wel voldoende uit, in die richting hoeven je enkels dus ook niet stijver. Je rolt alleen nog te veel over je voet in links-rechtse richting. Dit is zeker wel op te lossen. Waarschijnlijk merk je dan wel dat je meer moet gaan veren in je knieën en je heupen om de beweging op te vangen.
Het rollen over je voet heeft ten dele z'n oorzaak in je heupen. Op sommige punten in de proef zit je nog te veel op de ronde achterkant van je bovenbeen. Hierdoor rollen bij elke pas je benen naar buiten en komen ook je knieën een beetje losser te zitten dan dat zou moeten. Hier moet je dus mee beginnen. Zitten op de platte binnenzijde van je been. Wanneer je je rijbroek recht aan hebt, loopt er precies aan de achterzijde van je benen, op het midden van je been de naad. De naden van de knie stukken zouden dan ook symmetrisch moeten zitten en meestal loopt die net langs de binnenkant van je knieschijf af. Met de kniewrongen die jjij hebt zou die naad tegen je zadel aan mogen liggen. Je knieën wijzen dan recht naar voren. Je voeten horen recht onder je knieën, zodat je wanneer je rechtop zit nog net het puntje van je laars kunt zien.
Je voet staat nu meer in balans, je heupen, knieën en enkels kunnen nu goed in voor-achterwaartse richting buigen en meeveren.
Je beugel hoort aan de bal van je voet, en ondersteund alle VIJF!! ballen van je voet. In jouw geval, voor zover ik op het filmpje kan zien, steunt de beugel in mindere mate op de kleine bal van je voet, waardoor je voet makkelijk naar buiten toe weg rolt. Plaats je beugel onder dit steunpunt en houdt de druk iets meer richting je grote teen. Zo zou het al een stuk beter moeten gaan.
Zitles is natuurlijk altijd nuttig bij dit soort dingen, dus misschien dat je iemand in de buurt kunt vinden die je hierin verder kan begeleiden.
Theeglas
Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-16 21:37
Wauw Alicia! Wat een fantastische uitleg. Hier heb ik zeker wat aan. Dank je wel!!