Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flitzz schreef:@fluffyfox ken je het spreekwoord zachte heelmeesters maken stinkende wonden? Mijn inmiddels ruin werd als hengst zijnde niet consequent bereden
sanne83 schreef:De zweep is geen straf, maar een "flinke tik" met de zweep wel![]()
Been geven varieert van heel simpel (ik wil dat je van stap naar draf gaat, maakt me niet uit hoe) tot heel ingewikkeld (ik wil dat je met iets meer activiteit piaffeert..). Als je ooit nog eens iets anders wil dan simpele overgangen, dan zal je dat toch echt met iets meer subtiliteit moeten vragen.
Nies_ schreef:Als je aan de teugels trekt en de druk met je been opbouwt doet hij het ook niet dus dat is niet relevant.
Eigenlijk is het gewoon precies zo simpel als Ayasha schrijft. Er wordt hier gedaan of het een grand prix oefening is..
Kamy schreef:Nies_ schreef:Als je aan de teugels trekt en de druk met je been opbouwt doet hij het ook niet dus dat is niet relevant.
Eigenlijk is het gewoon precies zo simpel als Ayasha schrijft. Er wordt hier gedaan of het een grand prix oefening is..
Dit is wel de meest duidelijke tegenhulp: gas geven en aan de teugels trekken. Heel simpel.
Maar er zijn zoveel meer kleine verstoringen waar men zich niet van bewust is waardoor het paard mogelijk de gewenste reactie niet geeft.
Wil je je daar niet in verdiepen, mep je maar rustig door! Van mij mag je.
Nies_ schreef:Omdat TS een simpele vraag stelt waar simpel antwoord op te geven is. Dan ga je dus niet 101 dingen bedenken die misschien wel niet in orde zijn.