Givenchy @ work

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 10:09

@ Eventuele bokt mod:

Als niet alle reacties geschikt zijn aan HAW zouden jullie dan het topic willen verplaatsen naar Rijden-ITP ipv de reacties verwijderen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 10:51

xEverred schreef:
Wat een ontzettend leuk paard om te zien en je rijdt haar echt heel erg vriendelijk! Het ziet eruit alsof het rijden echt appeltje eitje is, erg leuke combinatie. Nog een glimlach erbij en je bent compleet ;) (Het moeilijkste wat er is, lachen tijdens het concentreren van het rijden :') )

Ik kan het wel, als het goed is ontvang ik zondag foto's van het rijden afgelopen maandag. Als het goed is zitten daar een paar vrolijke foto's bij.

Al moet ik toegeven dat ik meestal wel serieus kijk hoor. Meer dan een :) krijg je meestal niet _O- (zoals op galop en draffoto)

Ik lach vaak wel (soms lach ik paardlief ook hard uit) als ik "rare" dingen uit haal met haar. (Bijv. De houten stoel langs de baan die ze "eng" vind in de baan zetten en er dan naartoe en omheen oefeningen doen enzo) als ze dan heel kijkerig reageert of er eerst 10x langs loopt en de 11e x ineens opzij stapt vind k dat altijd grappig :P

Ik ben gewoon een beetje gek.

Gruis

Re: Givenchy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:56

Knappe combinatie en echt een waanzinnig fijn beeld, wat zijn jullie plannen voor de toekomst? Gaan jullie nog starten?
Hoewel in het halsstrekken het neusje voor het beeld inderdaad iets meer eruit mag, is op de foto heel duidelijk te zien dat ie gewoon nog bij elkaar is. Achter blijft er gewoon hartstikke lekker bij, hij komt zeker niet achter de teugel, dus op zich helemaal niet iets om je zorgen over te maken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 11:05

Gruis schreef:
Knappe combinatie en echt een waanzinnig fijn beeld, wat zijn jullie plannen voor de toekomst? Gaan jullie nog starten?
Hoewel in het halsstrekken het neusje voor het beeld inderdaad iets meer eruit mag, is op de foto heel duidelijk te zien dat ie gewoon nog bij elkaar is. Achter blijft er gewoon hartstikke lekker bij, hij komt zeker niet achter de teugel, dus op zich helemaal niet iets om je zorgen over te maken.

Even quote opgehaald :=

S_en_Z schreef:
Ja, ik ga haar sws een paar x HC starten zodat ze lekker kan rondkijken op vreemd terrein met andere spanningen/omgeving.

Dan gaat de eigenaresse haar selectiewedstrijden starten in de B en daarna ga ik ook officieel starten waarschijnlijk.

Weet alleen nog niet welke klasse ik in wil beginnen := en ook niet hoe lang/vaak ik haar zal starten (ligt een beetje aan de wensen/situatie thuis)

We zullen zien! :D

Dankjewel voor het mooie compliment :D we hebben nog een heleboel te verbeteren en bevestigen maar voor nu mag ik absoluut niet klagen <3

xEverred

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:37

S_en_Z schreef:
Ik kan het wel, als het goed is ontvang ik zondag foto's van het rijden afgelopen maandag. Als het goed is zitten daar een paar vrolijke foto's bij.

Al moet ik toegeven dat ik meestal wel serieus kijk hoor. Meer dan een :) krijg je meestal niet _O- (zoals op galop en draffoto)

Ik lach vaak wel (soms lach ik paardlief ook hard uit) als ik "rare" dingen uit haal met haar. (Bijv. De houten stoel langs de baan die ze "eng" vind in de baan zetten en er dan naartoe en omheen oefeningen doen enzo) als ze dan heel kijkerig reageert of er eerst 10x langs loopt en de 11e x ineens opzij stapt vind k dat altijd grappig :P

Ik ben gewoon een beetje gek.

Haha, ik herken het precies! Ik kijk altijd zo serieus dat mensen er bang van worden en dan komen ze vragen of ik het wel leuk vindt, ik kom uit mijn concentratie en dan is er een vrolijke glimlach :'). Al heb ik de afgelopen wedstrijd een heel stuk van m'n proef met een glimlach gereden, hele prestatie haha. Dat laatste is hier ook herkenbaar, gekke beesten zijn het soms. Bankje is al jaren niet meer eng, staat 1cm op zij en hij is weer dood eng :').
Ben heel benieuwd als je gaat starten, ziet er uit als zo'n fijn beeld dat je vast door de eerste klasses heen vliegt. Al denken jury's nog wel eens anders natuurlijk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:49

keurig hoor, mooie zwarte!

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:56

Mooi paard!!! Hier ook een droomwals op stal

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 13:00

XEverred; Ben benieuwd. Maar voor het begin ben ik al tevreden als ze gewoon braaf door de baan loopt :=

Knakker en Scilla123 bedankt :)

Het moest Valdez x Droomwals zijn in de op _O-

Droomwals is opa haha

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:28

Mooie vriendelijke combi!
Ziet er super fijn uit.

Idd neusje er iets meer uit, maar dat komt echt wel als ze wat sterker wordt.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:36

Wat een prachtig paard heb je! <3

En wat wordt ze ook fijn en vriendelijk gereden. Voor nog zo'n jong dier ziet het er ook echt uit alsof het haar weinig moeite kost, wat natuurlijk het beeld is dat je het liefste ziet. +:)+

Ben wel fan hoor. Machtig mooie merrie.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 16:11

Niniane schreef:
Wat een prachtig paard heb je! <3

En wat wordt ze ook fijn en vriendelijk gereden. Voor nog zo'n jong dier ziet het er ook echt uit alsof het haar weinig moeite kost, wat natuurlijk het beeld is dat je het liefste ziet. +:)+

Ben wel fan hoor. Machtig mooie merrie.

Dankjewel!

Afbeelding

Als ik iets heb geleerd in de jaren is het wel.. less is more :)

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:53

wat een knap paard, en het ziet er idd heel vriendelijk uit. met jouw opmerking dat je uit stoelzit-houding hard aan jezelf hebt gewerkt, chapeau!! ik denk dat je je hier al heel erg bewust van bent, lekker doortrainen, want ik denk dat de lengtebuiging voor je paard ook makkelijker gaat worden, als je net wat lekkerder rechtop, en ook kijkend (met je hele houding, dus niet alleen met je ogen, maar ook je hoofd en schouders mee, vanuit je onderrug/zit ook 'openen') naar de kant waar je heen wilt: met name in de appuyementen ziet het er een beetje uit alsof je er net na zit (als het ware erachteraankomt). Dan geef je wat meer lucht en kan je paard haar achterbeen makkelijker onder de massa laten komen en de lengebuiging er met meer kracht vanuit de achterhand kan komen. maar met dit beeld kun en mag je al zeker supertevreden zijn!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 19:06

Ik heb veel houdingen gekend..

2000 (in de tijd dat heel snel links rechts links rechts in je teugel knijpen aangeleerd werd.. je voeten werden vastgebonden aan de singel om je kapstokjes te corrigeren en een zweep in je rug om je schouders naar achteren te houden. Geleerd om als een prinses te zitten en een beetje achterover te leunen.. ohjaa.. en een boogje in je ellebogen.. dat ook nog. Want met gestrekte armen rijden was uit den boze)

Afbeelding

2006 (vrij flegmatiek paard met een betonnen mondje, al van jongs af aan. Kon ik makkelijk in leunen met doorzitten. Zoals te zien op de foto werd die van voor naar achteren gereden ipv andersom :'))

Afbeelding

2011 (had net een vrij gevoelige merrie gekocht die vluchtte op teugeldruk vanwege achterstallig gebitsonderhoud, moest toen echt leren handen te dragen en naar de hand toe rijden ipv druk afdwingen)

Afbeelding

2015 (mocht na het fotograferen een rondje op deze knapperd)

Afbeelding

Feb 2016 (zelfde paard als uit 2011)

Afbeelding

En dan nu uiteindelijk na heel veel mezelf corrigeren eindelijk een (zo goed als) onafhankelijke zit.

Afbeelding

Ik heb niet echt het idee dat ik na zit maar je hebt gelijk dat als k me focus op onderrug bol, buik aan en niet op de voorkant letten dat ze dan makkelijker doorloopt :j

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:39

Wat een mooie ontwikkeling laat je zien, TOP! maar idd, dat bedoel ik! heel veel succes en plezier gewenst met de mooie dame

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:07

Wat een ontzettend fijn beeld! Mijn complimenten...
Het zijn trouwens ook echt prachtige foto's en wat een beauty van een paard zeg. Ik heb er verder geen tips aan toe voegen, buiten de dingen die je zelf al aangeeft. Paardrijden is een leertraject en met ieder paard is dat weer heel anders, ontzettend veel succes voor de toekomst. Kijk uit naar een volgend topic!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 18:53

Bedankt!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 06:49

Afbeelding

ohja... had nog iets beloofd!!

Ik kan wel lachen (Giv vond de fotograaf ineens spannend)
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 07:15

We hadden het over meer activiteit opwekken/ van achter naar voor. Volgens mij is dit wel een mooi plaatje? :)

Afbeelding
© RDL Fotografie

De eerste (HC) wedstrijden staan gepland :D

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:56

Jaaa ziet er goed uit met een lach +:)+

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:34

Black Beauty!

debberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:07

Ik kan alleen maar zeggen wauuwww! Mooie combinatie samen. Alles tip top. Je geniet zichtbaar (ook mooie focus) van het moois onder je billen. Fijn rustgevend beeld.

xEverred

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:44

Erg leuke foto, met een hele mooie, vrolijke lach :D .
En inderdaad een heel mooi plaatje. HC starten ja? Volgens mij kun je makkelijk voor de punten gaan rijden, jullie geven een erg fijn beeld samen. Maar ik snap ook dat je eerst even wilt wennen, erg logisch en goed! :j

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:18

9 van de 10 frontriemen vind ik bijna ronduit lelijk en doen het paard geen goed...........maar die van jou???? Prachtig!!
Zit bijna met haar hoofd versmolten op een mooie en positieve manier!!
En heerlijk, die maffe foto met de handjes in de lucht;-)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 06:00

Dankjewel!

Vuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:16

Oh wauw, als ik een droom paard mag omschrijven.. Wat een mooie zeg! <3