Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:Je zei dat ie van balkjes ook niet actiever wordt. Wat als je met balkjes werkt op de diagonaal, en die telkens iets ruimer legt, zodat ie zijn passen moet verlengen om de balken juist te nemen? Heb ooit een instructeur gehad die op die manier jonge paarden leerde de draf verruimen.
koend schreef:Stap-draf moet toch lukken met een heel subtiele beenhulpen en zithulp tijdelijk ondersteund door stemhulp.
Met beenhulpen bedoel ik been en geen spoor. Als ruiter moeten we daar echt op letten, been lang maken.
Als drijvende zachte zithulp adem ik uit (ik weet dat het wel eens anders wordt verteld.) maar er zit logica in: bij het diep buikademhaling uitademen trek je de buikspieren aan en kantel je het bekken naar achter, precies wat je nodig hebt.
Als zithulp om draf te verzamelen adem ik gedurende een drietal passen duidelijk in. Automatisch maak je je groter en hou je je spieren wat vast. Ik moet daar de andere hulpen ook bij geven, alleen op de zit lukt bij mij zelden. Maar misschien komt dit nog.