Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Onze oude kwpnr kon het ook nouwelijks, elke keer als we dachten ja ze gaat trok ze haar kop weer de lucht in, net alsof het haar pijn deed om netjes nagefelijk te lopen.
Citaat:Uiteindelijk is het nooit echt gelukt maar me zus gaf niet op en had er ook wel verstand van.
Uitendelijk wilde instructrice nog wel proberen maar ook haar niet gelukt.
Ik denk wel dat elk paard het moet kunnen maar niet ieder paard kan het zo gemakkelijk als de ander.
Janinevv schreef:Onze oude kwpnr kon het ook nouwelijks, elke keer als we dachten ja ze gaat trok ze haar kop weer de lucht in, net alsof het haar pijn deed om netjes nagefelijk te lopen.
Me zus heeft veel getraind met haar instructrice. Uiteindelijk is het nooit echt gelukt maar me zus gaf niet op en had er ook wel verstand van.
Ik denk wel dat elk paard het moet kunnen maar niet ieder paard kan het zo gemakkelijk als de ander.
Geryon schreef:Janinevv schreef:Onze oude kwpnr kon het ook nouwelijks, elke keer als we dachten ja ze gaat trok ze haar kop weer de lucht in, net alsof het haar pijn deed om netjes nagefelijk te lopen.
Me zus heeft veel getraind met haar instructrice. Uiteindelijk is het nooit echt gelukt maar me zus gaf niet op en had er ook wel verstand van.
Nee, jullie konden hem niet nageeflijk rijden. Dat is wat anders.
Sommige paarden hebben inderdaad gewoon een mee ervaren ruiter nodig om nageeflijk te gaan lopen.
Quir schreef:ALLE paarden kunnen nageeflijk lopen met de juiste aanleuning (even aangenomen dat het paard geen pijn heeft), dat het beeld dan niet past in "het perfecte plaatje" is een tekortkoming van desbetreffende instructeur of van wie dan ook die zegt dat het niet mogelijk is.
Je moet denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden. Of in oplossingen in plaats van problemen. Zo werkt dat ook bij een paard die niet de "ideale" bouw heeft.
Princesj schreef:Quir schreef:ALLE paarden kunnen nageeflijk lopen met de juiste aanleuning (even aangenomen dat het paard geen pijn heeft), dat het beeld dan niet past in "het perfecte plaatje" is een tekortkoming van desbetreffende instructeur of van wie dan ook die zegt dat het niet mogelijk is.
Je moet denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden. Of in oplossingen in plaats van problemen. Zo werkt dat ook bij een paard die niet de "ideale" bouw heeft.
Dan denk ik dat jij iets anders verstaat onder nageeflijk dan ik. Ik zie namelijk om mij heen en hier op bokt meer dan zat paarden die niet nageeflijk zijn, maar wel in het krulletje lopen (en daar nog punten meer scoren ook). Dat zijn voor mij 2 totaal andere dingen.
Bralindy schreef:Ieder gezond paard kan nageefelijk lopen. Zo niet dan zit het dier óf vast in het lijf (/kan niet ontspannen) of het is onkunde en kennis gebrek van de ruiter.
Kadankovitch schreef:Bralindy schreef:Ieder gezond paard kan nageefelijk lopen. Zo niet dan zit het dier óf vast in het lijf (/kan niet ontspannen) of het is onkunde en kennis gebrek van de ruiter.
U bedoeld met "vast in het lijf" dus niet zomaar een stijfheid, maar een serieus probleem? In dat geval ben ik het geheel met u eens.