Nobby schreef:Jantine:
Ondanks dat het een braaf paard is, een welgemeend advies. Zo met je paard lopen kun je vergelijken met aangespannen rijden. Alleen is het paard nu totaal niet opgesloten. In het enkelspan staat hij tussen de lamoen, nu staat hij praktisch los.
Hou de leidsels (teugels) vast zoals je dat doet met onder de man rijden, en zorg dat je altijd contact blijft houden met je leidsel en stem. Schrikt het paard toch (dat kan van iets zijn dat achter hem gebeurt) en je hebt geen tot weinig contact, dan kan die alle kanten opgaan.
Succes,
Nobby
dat is ook de reden dat ik het met de mijne niet durf, hoewel het voor hemzelf heel goed zou zijn om hem zelfstandiger te leren worden. maar zoals ik hem ken, vrees ik dat, zodra hij schrikt van iets vóór hem, hij metéén in een reuzesprong om zou draaien en recht in m'n armen zou springen......
kijk, met een yorkshire terrriër zou ik dat nog kunnen hebben, maar met een paard
.jouw paardje doet het iig prima hoor jantina, kan je niet wat van haar ingesteldheid aan die van mij verkopen?
......