Ellebel123 schreef:Zij rijdt ook b dressuur met haar nieuwe paard die zij even lang heeft als mij. Het enige verschil is dat haar paard wel meer evaring heeft dan mijn paard.
Het paard is verkocht aan ons (ouders) als goed opgeleid paard dat netjes een b proefje kan lopen, dit is dus nooit waar geweest. Ik kon bij het voorrijden ook niet galoperen, want zij zeiden dat de bak te klein was. Daar zijn mijn ouders mooi ingetuimd.
Ik heb deze pony niet gewild, ik wou een opgeleid paard die al wat ouder was. Maar nu ik haar heb wil ik het beste voor haar.
Te dik (dus lijf zit zichzelf in de weg) + weinig km's onder het zadel = moeite met galopperen in een bak omdat voor het constante buigen voor de bochten spierkracht en balans nodig is die paard nog niet heeft.
Naar buiten met paard en rechtuit km's maken. Daar kan ze in galop (en draf ook ondanks dat dat in de bak wel lukt) ritme en balans vinden, spieren opbouwen en vetjes kwijt raken. Daarna galop aan de longe (zonder ruiter) in de bak goed krijgen voordat je weer in de bak galop gaat vragen onder het zadel.
Je instructrice of jouw pony verkopen (er op rijden wil ze kennelijk maar al te graag) of wegsturen.