NoorW schreef:
Goed stuk. ik ben zelf niet zo van Parelli maar wel van de techniek die er staat beschreven.
Mooi stukje uit die tekst:
Citaat:It’s not about the spooky spot, it’s about your relationship and your leadership. When your horse knows he can trust you, he will stop being afraid… but it is your job as leader to look out for him all the time, only then will he start trusting you and not worry about things like he used to.
En ik verwacht niet van haar dat zij steeds beter wordt, ik zit echt niet op een roze wolk en besef heel goed dat dit heel veel tijd gaat vragen. Als je alleen op je paard mag stappen als je blaakt van zelfvertrouwen zou er niet veel paard worden gereden
En ik stap niet trillend op, als ik bij mijn paard ben loopt de stress er vanzelf af als ik opgestapt ben. Mijn angst is buitenrijden met dit paard en haar angst is buitenrijden. Met een ander paard stap ik zo op en rijd ik weg op buitenrit, dus ik moet echt mét dit paard gaan werken en niet eerst enkel aan mezelf. En zoals ik al zei lukt dit alleen door km's te maken.