Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jepsica schreef:Daarbij is het ook raar dat ze de ene dag super braaf is en de andere dag zo doet.
Ik merk het al bij binnenkomst in de binnenbak. Met opstappen of ze staat ontspannen en loopt lekker rond aan de lange teugel dan kunnen we fijn rijden of ze komt de bak binnen en kijkt al met er oren erop en der hoofd omhoog. Ze is aan de lange teugel dan al gespannen.
jepsica schreef:Er zit dus een hoop tussen mijn oren. Maja krijg het daar maar eens weg.
.
. Dat maakt hem in eerste instantie beetje pissig. Maar na hem een tijdje gereden te laten hebben door iemand anders die geen stress kent, en gewoon nooit heeft (handig is dat). En daar ging hij eerst de galopbaan mee afrennen, in de zin van ik ga niet nog een rondje, maar gewoon naar huis. Terwijl ik daar met losse teugel wel gewoon kan rondstappen. Maar dat is niet lastig, dus dat doet hij maar gewoon
. Maar na een paar keer had hij snel door dat het gewoon geen zin heeft om alles uit de kast te halen. Dus was hij maar braaf
. Met mij erop achteraf moest ik net hetzelfde doen, 'tralalala doe maar raar, jou probleem niet de mijne-instelling'. Want dan was alles toch weer een reden om niet te doen wat ik vroeg (een vlieg, hij moest mesten, het was moeilijk, het regende, de zon scheen, er is een ander paard in de wei, en ga zo maar door). En na gewoon voet bij stuk te houden vond hij zijn plezier terug in het werk, en haalt hij nu daar zijn voordeel uit. 
jepsica schreef:xEverred ze heeft het nergens alleen op deze stal. Eerst alleen de binnenbak en nu binnen en buiten.