Geryon schreef:TS, ik snap dat je haar tegen wilt houden. Wat je hier echter mee creeert is dat ze alleen maar harder wordt in de mond. Probeer te werken met ophoudingen en geen constante harde druk op je teugels. Het zal vast mee vallen hoe loperig ze wordt. In tegendeel, met loperige paarden helpt het vaak juist om te ontspannen.
En het klinkt misschien gek maar blijf haar ook met je been rijden. Het is niet erg als ze wat harder loopt dan op het filmpje.
Er staat niet echt constante druk op hoor, ik probeer zo veel mogelijk na te geven maar ik houd af en toe wel iets te lang druk inderdaad
hier wordt aan gewerkt! Ze liep voor mijn gevoel ook vééél harder en ik was er van verschoten hoe "traag" het is op het filmpje dus ik probeer ook actiever te rijden al moet ik dat nog leren aanvoelen.. Bedankt voor je tips! 
Ik verschoot er ook van dat het eigenlijk traag was. Ik hoop vanavond in de les daar een beter besef van te krijgen omdat ik nog geen les gehad heb & dus ook geen ogen van op de grond
bedankt voor het meedenken!
was ook de eerste keer met deze lesgeefster en ging ontzettend fijn! Had vooraf enkel verteld dat ze het soms 'overnam' en dat ik dan de tempocontrole verloor. We zijn hier heel hard mee aan het werk gegaan, ik heb een duidelijke structuur om met haar aan het werk te gaan & ze werd er ontzettend rustig mee! Het blijkt dat het niet echt een vluchtprobleem is maar dat ze (als dominante merrie
) gewoon graag de baas speelt! Ik denk dat we wel 200x op de rem moesten maar zonder trekken of druk worden van haar kant en dan weer mooi in de ontspanning in dat iets hogere basistempo! Onbewust hebben we dus alle belangrijke bovengenoemde punten gewerkt
het is het 2e niveau op wedstrijd (na niveau 0 de E-proef) er komt in : achterwaarts, keertwending, middendraf, van galop naar stap..etc. Dus ik denk tussen L en M bij jullie in ongeveer? Wijken komt in onze proeven trouwens nooit voor