Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
JudArthos schreef:Ik heb vroeger (3-4 jaar) terug op andere dressuurzadels gezeten die volgensmij 17.5" waren. De een (KN) zat fijner dan deze maar de ander (Stubben) ging ik juist weer erg snel naar de stoelzit.
Springzadels heb ik van 16" tot 18" gereden, zowel 16" en 18" geven me rugproblemen, de tussenmaten komen wel weer goed in de buurt![]()
Ik heb zelf het idee dat het vooral de vorm van het zadel is waar ik mijn zit nog niet in heb gevonden, maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben.
JudArthos schreef:Ik zal de oefeningen zeker eens proberen, denk dat ik daar met mijn benen wel flink baat bij kan hebben
Zou de beugelophanging zelf naar achteren moeten of zou deze flexibeler moeten zijn in het meedraaien naar achter? Ik heb nu gruwelijk stroeve riemen
JudArthos schreef:Ahh oke, altijd gedacht dat het een standaard iets was dat hij zo naar voren hangt?
Kelly_ann schreef:Maar weet je dan al zeker dat je beugelophanging te ver naar voren zit?
Eerst eens gaan zitten in je zadel, beugels uitdoen. Been laten afhangen en kijken lijkt me!
Cowgirl schreef:Ik vind het zadel gewoon niet passen.
Jij past niet maar ook op je paard past het niet lekker. In je filmpje kun je duidelijk zien dat de achterkant steeds omhoog komt als je licht rijd.
Je kan ook gewoon eens naar de ruiterzaak en daar eens zadels gaan zitten op de bok.
Kun je gewoon zonder beweging voelen en kost je ook niks.
JudArthos schreef:Vandaag heb ik eens de tips opgevolgd en heb ik de beugels 2 gaten langer gemaakt. Ik voelde gelijk mijn buikspieren flink werken en ik steunde minder op mijn beugels. Ik onverwachte bewegingen was het even mijn evewicht zoeken omdat het een tijdje terug is dat ik zo lang gereden heb, maar ik voelde zeker verbetering.
Veulen84 schreef:JudArthos schreef:Vandaag heb ik eens de tips opgevolgd en heb ik de beugels 2 gaten langer gemaakt. Ik voelde gelijk mijn buikspieren flink werken en ik steunde minder op mijn beugels. Ik onverwachte bewegingen was het even mijn evewicht zoeken omdat het een tijdje terug is dat ik zo lang gereden heb, maar ik voelde zeker verbetering.
Zit je nu op de zelfde lengte als in je profiel of langer?
(Foto'tje volgende keer)
Goed dat je het gewoon doet hoor.