Hakken naar buiten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:13

_Ekenna schreef:
Ik zeg dat je de gevaren gewoon minder goed in kan zien.
Bepaalde dingen die ik met mijn paard deed op 16 jarige leeftijd vind ik nu, 7 jaar later, hartstikke gevaarlijk terwijl ik toen niet inzag wat er fout kan gaan. Niet zo aangevallen voelen meisje.

Meisje? Je kan me ook gewoon met respect behandelen hoor. Ik neem aan dat je dat als 22 jarige wel snapt he?

eldora1

Re: Hakken naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:16

Hakken naar beneden, tenen omhoog.
enkel naar buiten zodat je tenen naa binnen wijzen en de bbinnenkant van je been tegen het paard ligt

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:29

nienn4x schreef:
_Ekenna schreef:
Paarden blijven dieren, en ieder paard kan je er afgooien of er vandoor gaan of een onverwachte pas zetten/sprong maken waardoor je er af valt. Of je 'm nou vertrouwd of niet.
Nee ts, dat idee van het touwtje kan je beter uit je hoofd zetten.
ik denk dat ze dat beter zelf kan beslissen

Het spijt me, maar dat is echt te gevaarlijk.. Ook bij een paard die je kan vertrouwen, paard kan ook schrikken van het touwtje hè .. Zeker als jij je beugel kwijtraakt en dan verstrikt in het touwtje komt te zitten..

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:32

@xmeriamd. Ik weet nou wel dat mijn idee stom is en dat ik onverantwoordelijk ben. Ik snap het nu wel! Ik heb het van iemand gehoord. Nog nooit zelf gedaan. Maar ik zal even aan diegene doorgeven dat het levengevaarlijk is. Bedankt he

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:01

jongensjongens rustâââgh
Mensen geven alleen aan waarom touwtjes gevaarlijk kunnen zijn en dan kan TS zelf beslissen wat ze er mee doet. Niemand heeft gezegd dat jij onverantwoordelijk bent en ze bedoelen het niet slecht of gemeen :)

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:03

xchey schreef:
jongensjongens rustâââgh
Mensen geven alleen aan waarom touwtjes gevaarlijk kunnen zijn en dan kan TS zelf beslissen wat ze er mee doet. Niemand heeft gezegd dat jij onverantwoordelijk bent en ze bedoelen het niet slecht of gemeen :)

In de topic niet nee. Maar wel via priveberichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:11

Wat kan er nu helemaal misgaan met een touwtje dat snel knapt? Mensen toch, overal is wel iets gevaarlijks aan, je hebt waarschijnlijk al voor je op je paard stapt verschillende acties uitgevoerd die even gevaarlijk zijn als een touwtje, zonder erover na te denken.

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:12

Damned schreef:
Wat kan er nu helemaal misgaan met een touwtje dat snel knapt? Mensen toch, overal is wel iets gevaarlijks aan, je hebt waarschijnlijk al voor je op je paard stapt verschillende acties uitgevoerd die even gevaarlijk zijn als een touwtje, zonder erover na te denken.

Jij snapt me! :o

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:17

rien10 schreef:
Je probleem is waarschijnlijk niet "tenen naar buiten" maar "geen aansluiting van de knie aan het zadel" waardoor je met Donald Duck voeten gaat rijden. Let op de ligging van je bovenbeen, knie goed aan het zadel. Kijk eens wat dat doet voor de houding van je voet.
Dit. :j Een touwtje lost het probleem m.i. niet op, want je verkeerde beenligging blijft, alleen verbloem je het.

Anoniem schreef:
Je hakken naar buiten? Ben benieuwd hoe je dat doet dan. Bedoel je niet je tenen?
Is niet zo moeilijk hoor. :)) Ik heb de neiging om mijn bovenbeen te ver naar binnen te draaien, waardoor mijn kuit dus iets van het paard af draait. Niet extreem, maar wel net een paar graden teveel. :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:19

nienn4x schreef:
Damned schreef:

Jij snapt me! :o

Nee, jij moet je niet zo volwassen en verstandig voelen. Je bent geen jaar ouder als mij, en jeetje, wat ben jij snel op je tenen getrapt. Mensen vertellen je rustig dat je idee gevaarlijk is, en jij gaat in de aanval. Doe maar rustig, niemand is boos op je.

TS; het begint allemaal bij de ligging van je bovenbenen en knieën. Dit moet allemaal naar binnen gedraait liggen, dus tegen het zadel aan. Niet gaan vastklemmen, maar gewoon aangesloten leggen. De aanhouder wint, dus gewoon op blijven letten en doorzetten! Ik ben er ook vanaf, dus jij kan het ook :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:23

Maar het gaat achteraf dus om met de tenen naar buiten rijden, dus helemaal geen beugel aan singel scenario nodig.

Op zich is niet zoveel mis met de tenen wat uitsteken, maar meestal begint het probleem al veel hoger.

Het advies dat ik mee wil geven is om te proberen met je knieën naar beneden wijzend te rijden, en daarbij wel je hakken laag te houden en niet je onderbenen op te trekken of naar voren te kiepen.
Aandrijven doe je met de binnenkant van je kuit, net onder de knie. Dat moet je dan ook aangesloten houden en niet zo draaien dat je met de achterkant van je kuit, of nog veel erger, je hielen, drijft.

Het naar beneden wijzen van de knieën kun je vergemakkelijken door te denken aan bv schijnwerpers erop die naar de grond moeten schijnen, of je paard wegdenken en het idee hebben dat je gaat knielen.

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:31

kan iedereen nu ajb ophouden met reageren op mij of op wat ik heb gezegd. Ik weet nu wel wat jullie mening is en dat hoef ik niet nog 20000 keer te horen. Bedankt ik heb dit vetgedrukt zodat het opvalt en iedereen dit even leest

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:41

nienn4x schreef:
kan iedereen nu ajb ophouden met reageren op mij of op wat ik heb gezegd. Ik weet nu wel wat jullie mening is en dat hoef ik niet nog 20000 keer te horen. Bedankt ik heb dit vetgedrukt zodat het opvalt en iedereen dit even leest

Rustig aan maar :(:)
Als je zelf niet steeds blijft reageren, houdt het vanzelf op.
Iedereen geeft weleens een minder goede tip, is niet erg! Leert iedereen van. Jong en oud ;)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:42

Als je je tenen optrekt (de hiel komt dus lager te liggen) is het handig om je grote teen op te trekken in plaats van je hele voet, dan zou je voet automatisch beter moeten liggen, steeds eraan herinneren dat de buiten zijkant van je voet lager moet liggen dan kant van de buik van je paard, dan kan je je voet niet naar buiten laten wijzen

Nien, het beste is als jij er niet meer op reageert, nu geef je hen telkens weer de kans erop verder te gaan