Het ziet eruit als een leuk paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
M_hartje_M schreef:Heel gaaf paard!
Ik denk dat de tips van bokt je sowieso niet zullen helpen. Vanaf foto's tips geven is gewoon heel moeilijk en met goede instructie zal je er sowieso wel komen.
Het is net je nieuwe aanwinst dus misschien is het ook wel een kwestie van de juiste 'knopjes' vinden![]()
Succes!!!
edit: kleine toevoeging. Op bokt is volgensmij iedereen allergisch voor zoiets als een slofteugel of andere hulpmiddeltjes. De volgende keer als je foto's plaatst gewoon niet meer met slof, bespaar je voor jezelf de frustratie en het commentaar![]()
Ik reed mn pony ook vaak met mexicaans hoofdstel maar voor foto's vaak met een gewoon hoofdstel
Mariett schreef:Mijn advies: zoek eens een andere interesse voor wat frisse windDeze instructrice kent het paard al erg lang, maar daardoor kan ze 'blind' geworden zijn voor bepaalde aspecten, of juist teveel op één ding gaan focussen. Door een nieuwe instructrice te zoeken, kunnen je ogen weer geopend worden en kan je weer hele nieuwe trainingsmanieren zien
Het ziet eruit als een leuk paard
M_hartje_M schreef:Heel gaaf paard!
Ik denk dat de tips van bokt je sowieso niet zullen helpen. Vanaf foto's tips geven is gewoon heel moeilijk en met goede instructie zal je er sowieso wel komen.
Het is net je nieuwe aanwinst dus misschien is het ook wel een kwestie van de juiste 'knopjes' vinden![]()
Succes!!!
edit: kleine toevoeging. Op bokt is volgensmij iedereen allergisch voor zoiets als een slofteugel of andere hulpmiddeltjes. De volgende keer als je foto's plaatst gewoon niet meer met slof, bespaar je voor jezelf de frustratie en het commentaar![]()
Ik reed mn pony ook vaak met mexicaans hoofdstel maar voor foto's vaak met een gewoon hoofdstel
Michelletjuh schreef:Ik snap dat je het niet leuk vind om er commentaar op te krijgen. Je bent immers trots op je nieuwe aanwinst en wilt dit graag laten zien! Begrijpelijk.Maar het blijft bokt.. Zoiets als slofgebruik blijft dan niet onopgemerkt. Ik vind dat sommige reacties ook niet echt motiverend zijn en dat is jammer.
Is het juist niet een uitdaging om dit paard helemaal zonder slof te rijden en hem zo voor elkaar te krijgen samen met je instructrice? Dat zou toch het mooiste zijn voor jou en je paard!
marijkiiii schreef:Ts, mensen vragen alleen of je aan alles hebt gedacht, om rugproblemen uit te sluiten, het is denk ik niet zo aanvallend bedoelt als jij denkt.
Heb je mijn bericht gelezen? De tip over een keer een andere instructie proberen vind ik ook goed, al is het maar voor een paar keer om het uit te roberen.
maximuss schreef:Soms moet je zelf eens je ogen openen... Een slof gebruiken omdat "ze altijd zo gereden is" en dan wel tips vragen voor een beter achterhand gebruik... Dan weet je imo idd totaal niet waar je mee bezig bent. En ja, deze manier van rijden is vragen om rugproblemen, hoe je het ook draait of keert...
En bekijk dit topic als de schop onder je kont om op een gezonde manier veel verder te geraken met je paard... Het zou zonde zijn dat je door anderen niet lang zou kunnen genieten van dit paard...
Hoe lang gaan de huidige gp- paarden mee? GP ga jij met dit paard niet halen en dan is het de vraag of je over een jaar of twee terug de fondsen hebt om een duur paard aan te kopen als deze op is? Want dat kunnen topruiters wel, is het ene paard op dan staat de volgende al klaar...
Mariett schreef:Mijn advies: zoek eens een andere interesse voor wat frisse windDeze instructrice kent het paard al erg lang, maar daardoor kan ze 'blind' geworden zijn voor bepaalde aspecten, of juist teveel op één ding gaan focussen. Door een nieuwe instructrice te zoeken, kunnen je ogen weer geopend worden en kan je weer hele nieuwe trainingsmanieren zien
marijkiiii schreef:Ik geef je een advies waar geen enkele vorm van aanval over rugproblemen en slofgebruik in voorkomt. Als jij daar al geen reactie op wil geven snap ik niet waarom je om advies gevraagd hebt.
Lukasje schreef:Eerst: proficiat met je nieuwe paard. Erg mooi dier hoor! En je voelt dat je erg blij met haar bent. Dat is leuk om lezen! Ik ben ook overtuigd dat je enkel het beste voor haar wil.
Maar, ik kan me met de opmerkingen van sommigen hier wel vinden.
Je vraagt naar tips voor een actiever achterbeen maar dat ga je met het gebruik van een aangespannen slof (zoals op sommige foto's) nou net niet bereiken. De laatste foto van de uitgestrekte draf is ook een voorbeeldfoto van hoe het niet hoort! Daar doet het achterbeen helemaal niet mee.
Mss is de tip van een andere instructrice nou net wat je met dit paardje nodig hebt.
Ik wens je nog veel plezier en geluk met haar!
bigone schreef:Ts, ook al wil je blijkbaar alleen OOO en AAAAA horen op je nieuwe paard, zo werkt het niet altijd. Ik vind het een mooi maar niet prettig ogend paard. Slof eraan zou je voor je eigen veiligheid misschien een paar keer kunnen doen maar niet omdat iemand het zegt dat het zo hoort. Je kunt zelf nadenken en alleen omdat je instructrice GP is, het paard blijkbaar tot Z2 is afgericht wil dat nog lang niet zeggen dat het dier goed loopt. Wees gewoon eens eigenwijs en ga een half jaar terug naar de basis, zoek een andere instructeur, iemand die vooral goed jonge paarden kan begeleiden en ga vanaf de basis weer naar boven. Ook dan kun je in een jaar bwv spreken Z starten. Als een paard in de training de slof nodig heeft dan is er iets heel erg fout gegaan in het begin van de africhting, GP amazone of niet.