Plukje schreef:He, daar is Plukkie weer!
Ik ben de vorige eigenaar. Hij heeft geen M maar L2 gelopen en hij heeft maar 1 SGW wedstrijd gestart. De extreme angst voor hout heeft hij altijd al gehad. Ik heb echt 5 jaar lang aandacht besteed samen met een flink aantal professionals om de angst wat minder te maken, maar het best haalbare resultaat was dat ik kon rijden in de een bak waar een hindernis in stond. Ik kan je echt aanraden om hem niet over balkjes of hindernissen laten gaan. Hij vindt het echt intens stom en is doodsbang. Dit is echt geen kwestie bij hem van volhouden, maar zijn beperkingen accepteren. Zijn blessure heeft ook niets met zijn balkenangst te maken. Deze angst had hij al voordat hij de blessure kreeg.
Veel plezier met hem! Pluk is echt met stip het fijnste en het makkelijkste paard wat ik ooit heb gereden. Daarnaast is het echt een schatje!
Rijden met hindernisen is inderdaad geen probleem. Huidige eigenaresse keek de eerste keer wel raar op. Ik wist echter niet dat hij daar een angst voor had en ben gewoon gaan rijden, niks raars. Maar bij haar wilde hij nog wel eens wegspringen.
Ik kan hem ondertussen redelijk relaxed over het balkje krijgen. Het vergt een hoop geduld aan vooraf en we kunnen soms wel een kwartier voor een balkje relaxen, maar uiteindelijk zet hij er dan rustig zijn stappen overheen. Wel gewoon aan de hand, ik ga hem niet pesten als ik er op zit. Maar ik zie het als een uitdaging en heb heel veel geduld wat dat betreft. Ik wil het toch graag proberen, ookal betekend dat, dat ik hem slechts over 1 balkje krijg.