Onspanning

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vriendje30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:11

dat probleem heb ik dus ook mijn paard ziet ze helaas ook vliegen. is ook wel weer grappig maar niet veilig
ik kan dan helaas niet zonder zadel rijden omdat hij erg small is. liefst had ik dat wel geprobeerd.

ik kijk nu met rijden naar het plafon van de binnenbak:P
dat helpt mij erg goed. ik was te veel aan het opletten op mijn paard

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:19

Simmerr schreef:
Al meerdere keren maar dan kreeg ik als andwoord dat ik er dan maar mee moest stoppen, en dan staat dat paard weer 24/7 in de blubber en zal nooit gepoetst/ geaait worden totdat het verkocht word, en ik ben niet zo'n held met dingen vragen/zeggen :3

En ik kan haar ongeveer na de zomervakantie misschien kopen dus tot die tijd moet ik maar even het ermee doen en als ik haar niet kan mag kopen dan stop ik zodat ze verkocht word en naar een betere eigenaar gaat.

Je vind het nu al duur.. Realiseer je je wat een paard kost? Zeker als het echt iets lichamelijks is, dan is €1000 niks.

Als je echt zo graag dit paard wil, wacht dan gewoon even. Doe dingen met haar die niet voor problemen zorgen en begin pas als ze van jou is met rijden. Doe je dan uiteindelijk echt veel beter aan.

Geryon

Re: Onspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:22

Ik zou of lessen of stoppen met rijden. Lessen is zeker geen weggegooid geld, je maakt het paard er juist losser mee.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:25

Sorry ik ga niet meer in op het duur/les nemen ik heb het nu meerdere keren uit proberen te leggen en aangezien ik dat HELAAS niet kan doen zal ik het zo op moeten lossen. Dus als jullie nog tips hebben dan zou ik het graag horen :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:37

De oorzaak kan rijtechnisch zijn of inderdaad lichaamelijk of een gewoonte. Hoe is ze beleerd , weet je dat? Verder kan ik ook alleen maar zeggen dat ik het paard even zou laten bekijken door iemand die er verstand van heeft. Als haar rug vast zit oid, kan ze ook gewoon niet ontspannen (en eerlijk gezegd denk ik dat een bbp niet bevorderend is)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:56

Geryon schreef:
Ik zou of lessen of stoppen met rijden. Lessen is zeker geen weggegooid geld, je maakt het paard er juist losser mee.

Je reageert ook niet op mijn optie om een passend zadel erop te doen...

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:57

ho....perongeluk een quote sorry

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:58

Ik had je een PB gestuurd!! Al gelezen?

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:58

Oh nee even kijken :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:11

Je zegt dat je niet wíl lessen. Ik geef aan dat je dat verkeerd ziet. Maargoed ik wens je veel succes, want het ziet er niet naaruit dat je het zelf gaat kunnen oplossen.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 18:14

Euhh nee? Dan heb ik het misschien helemaal verkeerd neergezet maar ik wil juit HEEL graag lessen, maar dit gaat echt niet...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:14

Niemand zegt dat je het allemaal maar moet betalen, maar imo doe je iets of goed, of niet. Goed is in deze situatie volgens jou niet mogelijk dus dan blijft er nog een optie over. Jammer maar helaas.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:33

Er zijn meer mogelijkheden. Misschien kun je wel een instructrice vinden die in ruil voor klusjes op haar stal wil lesgeven? Of kun je misschien de lessen later betalen? Of is er iemand die je 'op weg' wil helpen voor niks? Genoeg bokkers hier, maar jij zegt nu al NIET te willen lessen omdat het niet kan. Er zijn meer mogelijkheden?

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 18:39

Nou hier dan de reden waarom, ik ga niet naar een school en zit daarom op een zorgboerderij in de middag rijd ik hier dan wanneer de normale kinderen op school zitten. Ik kan dus echt niet les nemen maar moet wel rijden anders krijg ik weer op mijn kop, ik vind het gewoon poedersuiker dat ik daar zit en ben er niet zo graag open over maar zonder dit komt dit topic niet verder.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 19:27

Heeft nu niemand meer tips??

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:44

Nope, mijn enigste tip had ik via PB gedaan. Meer weet ik niet! Als ik iets weet laat ik het je horen!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:50

En kunnen ze op die zorgboerderij niet les regelen? Desnoods uit een PGB?

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:19

Hier heb ik ook erg last van gehad met de pony die ik rijd. Omdat heb een pony van iemand anders betreft is het erg moeilijk er even een osteopaat of dierenarts bij te halen. Eigenaar bepaald, jij bent 'alleen' de ruiter. Jammer dat je geen les kan nemen bij iemand die je goed zou kunnen begeleiden. Met tips van bokt kom je niet ver (niet dat de tips niet goed zijn, maar je hebt toch iemand nodig die je op je goede en foute handelingen kan wijzen). Dit kun je helaas niet alleen oplossen...

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:30

Misschien wat oefeningen aan de hand om je paardje wat losser te maken?balkjes lopen aan de hand?rek en strek oefeningen?

1 van onze oude pony's zat erg vast,en had een strakke bovenlijn/korte achterhand.pony was onbeleerd..we liepen tegen de eerste problemen aan met longeren..va bijgehaald en die raadde een fysio aan.

Die fysio gaf ons wat strek oefeningen,balkjes aan de hand en longeren tussen dubbele lijn..en terwijl we dit deden,stemcommando's aangeleerd..

Uiteindelijk een stevige band opgebouw,pony werd sterker en losser.en uiteindelijk zonder problemen ingereden..hij is nu een kinderpony :) ik weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt om te longeren etc...ik weet niet uit welke regio je komt,maar er is vast wel een bokker bereid om is met je mee te kijken

(Ik zeg er wel bij,dit is natuurlijk niet in 1 week gegaan..hard werken en veel geduld!)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 01:18

Mijn paard had veel baat bij oefeningen aan de hand. Je kunt hier ook filmpjes over vinden op youtube, dit is wel geen les maar geeft je misschien wel een beter beeld. Je kunt op academische rijkunst zoeken bijv. Ik ben begonnen met een kaptoom op een volte van ongeveer 15 meter. Doordat je naast je paard werkt, kun je stelling, buigen, ondertreden van het binnen achterbeen en hoofd-hals houding vragen. Veel beter dan aan de longeerlijn. Omdat je schrijft dat je het idee hebt dat ze je niet begrijpt en er daarom spanning ontstaat, zou mijn idee zijn om eerst de basis goed te bevestigen. Op deze manier kun je haar dingen aanleren en haar soepel maken.
Je kunt ook eens kijken bij art to ride op youtube. Of http://www.paardenbegrijpen.nl/academische-rijkunst/
Misschien heb je iets aan de tips. En er staan filmpjes bij hoe je oefeningen aan kunt leren. Vervelend dat je er zo alleen voor staat. Heel veel succes met alles.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 05:49

Zou jezelf een bijv osteopaat kunnen betalen? Dat hoeft niet perse nu meteen maar dat je daar voor spaart? Dat je, met je eigen geld, dat paard laat nakijken. Meestal is nakijken en behandelen maar eenmalig dus eenmalige kosten.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:40

Ze kan er geen geld aan uitgeven.
ze zoekt een eenvoudige kostenloze oplossing...idd erg vervelend dat ze er alleen voor staat..

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:11

Vandaag tussen de buien door even geoefend met balkjes en daarna er even opgeklommen, ze staan ook deze week weer 24/7 buiten en merk er echt wel verschil in, draf was wel weer oren naarvoor en rennen dus heb alleen gestapt, en geconsentreerd op ruggebruik en als ze druk werd omhoog kijken, en het ging eigelijk heel erg goed! Ze gaf zelfs heel even na, en toen begon het weer te regenen dus ben ik weer naar binnen gegaan en heb ik haar teruggezet.

Ik ben blij dat tips hier ook echt werken, dus meer tips zijn altijd welkom :D

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:20

Fijn dat het goed gaat meis *D

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:21

Voltes, achtjes en slangenvoltes rijden en veel afwisselen zorgt er ook voor dat de concentratie meer bij jou komt te liggen. Als ze bijv harder gaat in draf haar op de volte zetten of afwenden of een gebroken lijn rijden. Hoe werkt dat? En ik zou op dit moment stoppen als ze bijv even nageeft en ontspant. Dat is een supermooi moment om je training te stoppen en uit te stappen.