astridklomp schreef:Sow ik schrik van de reacties in de eerste posts van 'geef 'm maar een flinke lel'. Slaan is never nooit een oplossing! Slaan is een teken van onmacht, het niet weten en onkunde.
Een paard doet nooit iets zonder reden, niet omdat hij geen zin heeft of om ons te pesten.
Een paard kan om verschillende redenen zoiets doen: Hij snapt niet wat je bedoeld, het is aangeleerd gedrag of het paard heeft lichamelijk ongemak.
Ik heb een klein vermoeden, en dat is toch lichamelijk ongemak.
Ik heb even een vraag, doet het paard het op momenten dat hij met zijn hoofd vrij loopt, dus niet naar beneden voorwaarts neerwaarts gereden wordt? Het zou namelijk kunnen dat er ergens iets niet lekker zit in zijn lijf. Als hij het vooral doet als hij met zijn hoofd wat hoger loopt denk ik aan zijn rug. Ook al is hij uitgebreid gekeurd, ze zien echt niet alles op zo'n keuring. Het kan best zijn dat hij doordat er lang niet veel mee gedaan is dat er in de weke delen in de bovenlijn pijn zit, wat hij vooral voelt als hij zijn buikspieren niet aanspant en zijn rug bol maakt. Dat het er op zo'n moment even inschiet zeg maar (met gewicht en een zadel op zijn rug) en dat hij daarom even geen stap meer wil zetten.
Dankje voor je reactie!
Ik ben aan het oefenen met voorwaarts-neerwaarts, maar dat vind hij erg moeilijk. Dus dat is iets waar ik zelf in de bak mee aan het oefenen ben. Buiten vraag ik niks van hem, qua hoofd/hals houding. Na een tijd zakt hij zelf (in de bak en buiten), zonder dat ik iets doe (naast voorwaarts rijden, bochtjes etc in de bak dus).
Dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Want in het begin loopt hij altijd met zijn hoofd (te) hoog, en buiten ook. en na een tijd zakt hij dus. Dus ik denk dat dat niet het probleem is.
Verder durf ik niet te zeggen hoe hij precies liep op buitenrit.. Dat weet ik niet meer
.
Daar zal ik op letten als hij t weer doet