Kiowa en ik voor het eerst op Bokt! Rijtips?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: Kiowa en ik voor het eerst op Bokt! Rijtips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:14

Jeetje wat serieus allemaal. TS is 13. Ze zit met een big smile op haar paard en op die leeftijd is dat het allerbelangrijkste! Waarom niet galopperen??? Zo woest ziet die galop er niet uit en ts ziet er niet uit alsof ze er bang van is. Lekker genieten en leuke dingen doen met je paard. En ja er staat water in de bak, maar heb je ooit een paard uit zien glijden op het strand??? Vooral niet te mieperig en serieus zijn ts, lol met je knol is het belangrijkste! Daar krijg je vertrouwen van en daar heb je later alleen maar plezier van.
Nog een leven lang de tijd om serieus met rijden/dressuur en controle bezig te zijn!
Ziet er leuk en vrolijk uit hoor ts!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:16

oji lol moet er zijn daar ben ik het mee eens, maar als je geen tips wel moet je hier niet een bericht plaatsen plus je paard in de weg zitten is een dingetje. Nou doet Ts dat niet heel erg maar een klein beetje ;)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:22

Ze wil tips over haar houding, niet over wat ze allemaal niet meer zou mogen of moeten doen.
De houding vind ik zeker zo beroerd nog niet, ze rijdt op een springzadel en maakt sprongetje dus dat de beugels zo kort zijn is logisch. Dan ziet er nou eenmaal anders uit als een houding op een dressuurzadel met lange beugels.
Enige tip die ik wel mee wil geven, let er op dat je voet niet te veel in de beugel gaat. Houdt hem onder de bal van je voet. En vooral lekker doorgaan met plezier maken!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:25

Jammer van de natte, kleine bak. Daar wordt het beeld van het rijden nogal door beïnvloed.
Verder vind ik het er niet zo dramatisch uitzien. Lekker door oefenen ts. Houd wel rekening met de ondergrond, en het zou fijn zijn als iemand je kan begeleiden.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:07

Als je wil dat ze stopt met bokken etc zou ik eerst ook aan jezelf gaan werken, in je houding vind ik dat het lijkt alsof je haar juist zelf ook op jaagt. Ik snap niet waar je benen heen gaan zodra je over de hindernis gaat en snap niets van je houding en je armen zitten overal en nergens behalve op de juiste plek.. Werk eerst ook aan je eigen houding etc en straal wat meer zelfverzekerdheid uit dat straalt ook door naar het paard.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:28

Oji, ik denk dat het wel allemaal veilig moet blijven. Zeker met een jong dier die het vaak druk in het hoofdje hebben.
Ik zie een te natte bak en pony die alle kanten op vliegt met een ruiter die geen balans heeft. En daardoor pony en ruiter elkaar in de weg zitten. Groen + groen kan een goeie combinatie zijn, mits er les is.. Maar die mag ts blijkbaar niet volgen op deze pony en daarom geef ik het advies jezelf veel te informeren met informatie van websites en samen met de eigenaar aan de slag te gaan met de pony. Leer je waarschijnlijk ook ontzettend veel van!

En op de manege lessen is geen zonde, ook leuk voor ernaast. Misschien je instructrice om tips vragen aan de hand van je filmpje? Dan kan zij ook je verbeterpunten aangeven en je daarbij helpen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:32

Osteopaat erbij en zadelmaker voor een goed passend zadel.

Verder alleen rijden met les want je weet niet wat je doet maar dan ook echt helemaal niet.

Trekken aan de teugels, balans is ver te zoeken..

Dus lekker lessen en nog meer lessen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:51

Osteopaat voor een paard bij 13 jarige beginner die niet een les mag nemen van de eigenaar?..

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 12:15

Ik heb alles nu wel gehoord, slecht passend zadel, ik weet niet wat ik doe :x , en de bak is te modderig. oji, bedankt voor ook wat positief commentaar. :(:) IVM de vele negatieve reacties een nieuw topic, dan hoef ik deze niet meer te volgen.
[VOLG] Kiowa: van bokkende explosie naar...? (+rijtips)
Nog even voor de duidelijkheid, ik mag in principe wel les nemen, maar dat wordt een heel gedoe met het regelen met de eigenaar, bovendien heb ik het geld niet. Ouders betalen les op de manege al. Ik ga dit topic niet meer volgen, nieuwe reacties graag in bovenstaand topic. SVP niet te negatief -O-

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:47

Ik vind het redelijk gevaarlijk overkomen allemaal, het lijkt alsof je totaal geen controle hebt over je paard en laat hem alle kanten op galopperen. De bak ziet er erg nat/glad uit, daar zou ik mee uitkijken! Verder zou ik qua houding gaan werken aan een onafhankelijke zit, dus niet aan de teugels hangen etc. Voordat je dit een beetje onder de knie heb zou ik er niet meer op stappen.

Edit: waar is de eigenaresse eigenlijk in dit verhaal? Wat vindt die hier allemaal van?