Geen vooruitgang meer.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CasperW

Re: Geen vooruitgang meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:44

Ik zou het paard een spuitje geven.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:48

CasperW schreef:

Je maakt een grapje zeker?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:05

Wdj schreef:
CasperW schreef:

Je maakt een grapje zeker?

Inderdaad
Is dit een grapje hoop ik
Al zou ze die rug problemen hebben dan kan ze prima en vrolijk op het land dr rest van dr leventje als grasmaaier en knuffel paard dienen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:07

Degene met rare opmerking is al geband... reageerde op meerdere topics wat vreemd.

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:11

CasperW schreef:

Dit is wel heel kort door de bocht.

Misschien is het toch verstandig om de rug van dit paard op de foto te laten zetten. Het is niet jouw paard begreep ik, maar misschien kun je de eigenaar dit idee toch voorstellen. Maar aangezien jullie al zoveel tijd en energie erin hebben gestoken en het niet echt veranderd, zou ik ook de rug willen uitsluiten.

Het nakijken van een zadel, da kosten, laten doorrijden door een ander etc. zijn ook allemaal geen goedkope dingen. En ik denk dat je pas verder kunt als je de rug hebt uitgesloten. Een vriendin heeft dit gehad met 1 van haar paarden, allerlei dingen geprobeerd en uiteindelijk foto van de rug laten nemen. En hier kwam kissing spines uit helaas.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:33

Ja ik ga het idd voorstellen van de week. Het is ondertussen een duur grapje geworden voor een paardje wat niet voor de sport bedoelt is. Hoop dat ze fotos wil laten maken

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:00

Zoals voorgangers ook opmerkte klinkt dit voor mij ook als kissing spines. Meerdere paarden langs zien komen met vergelijkbare "symptomen" die dit gediagnosticeerd kregen.

Als de eigenaar geen foto's wil laten maken dan weet je dus niet of het paard gezond is. Dan kan je er onmogelijk verantwoord mee door blijven proberen.

Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:15

korbakimmy8 schreef:
Ja ik ga het idd voorstellen van de week. Het is ondertussen een duur grapje geworden voor een paardje wat niet voor de sport bedoelt is. Hoop dat ze fotos wil laten maken

Foto's van de rug zijn gelukkig niet erg duur want er zijn er niet heel veel nodig.
Toevallig heb ik afgelopen jaar zelf een paard moeten laten slachten met KS waarvan de DA al jaren op extern onderzoek zei dat hij niks aan zijn rug kon mankeren, dus het lijkt me echt de moeite waard om het uit te sluiten. Anders blijft zoiets toch door je hoofd spoken.

De combinatie kalm aan de longe, rennen onder de man doet me denken aan toch de rug, hoewel het ook een spanningsprobleem kan zijn door slechte ervaringen (omdat je zegt dat het paard ook een paar keer overnomen is), maar dat laatste is er ook uit te rijden dus dan moet er toch ook beterschap te zien zijn.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:52

Kissing spines is een optie, maar zelfs paarden die goed gereden worden kunnen met een lichte vorm presteren. Je geeft aan dat ook de overgangen aan de longe voor stress zorgen. Ik heb het gevoel dat dit paard geen vertrouwen heeft. Als een trainer een band heeft opgebouwd en het paard minder gestressd is onder haar betekend het niet dat hij dit ook bij jouw doet. Ik heb een paardje gekocht die het 1 en ander had meegemaakt, anders werd het slacht. paard had ander half jaar geleden l2 gelopen. Dit paardje durfde amper een pas te zetten alsof ik op een angstige 3 jarige zat. Na 2 weken grondwerk en een stuk of 5 keer rijden begon hij te vertrouwen dat ik hem niet in de weg ging zitten en geen pijn doe. Kan nog steeds wel eens schikken, maar een super fijn dier.

forfood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:19

In welke regio zit je? Ik weet wel iemand die je waarschijnlijk kan helpen, ook indien de diagnose KS wordt gesteld.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 19:23

Vandaag met eigenaar gaan longeren. ik wilde zien hoe dat ging. Ze begon enorm te bokken en wilde niet ontspannen. We zijn gesport en gaan nu kijken wat we gaan doen. Bokken had ze namelijk nog nooit gedaan. Eigenaar denkt eerder aan het SI gewricht. Volgens de DA en hoefsmid is ze te goed voor KS. We gaan dus even kijken wat handig en verstandig is. Rijden gaan we voorlopif nie doen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:54

Had het al eerder aangegeven ( naast dat er eerst moet uitgesloten worden dat er iets medische niet in orde is) kan scheefheid enorm staakgedrag opleveren.. Ik zou het ook zeker in doe hoek zoeken nadat het paard binnenste buiten is gekeerd door een DA..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 20:05

pol1 schreef:
Had het al eerder aangegeven ( naast dat er eerst moet uitgesloten worden dat er iets medische niet in orde is) kan scheefheid enorm staakgedrag opleveren.. Ik zou het ook zeker in doe hoek zoeken nadat het paard binnenste buiten is gekeerd door een DA..

Dat is zeker ook een optie maar op deze manier werken aan haar scheefheid is amper te doen. Ik wil (voor ik er weer op ga ofzo) uitgesloten hebben of het niet iets in dr rug of hals is. Daarna verder kijken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:44

Ik denk aan een sluimerende tetanus... Dit geeft een onregelmatig beeld vanwege spierpijn. Kan geen kwaad om hier eens op te prikken.

Soepkommetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:53

Wat frustrerend moet dit zijn. Mijn eerste gedachte was ook KS maar aangezien je aangeeft dat dit het eigenlijk niet kan zijn zou ik er niet meer opstappen totdat er een oorzaak gevonden is.

Grondwerken, longeren voorlopig.

Succes