Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Naaoommii schreef:midgie schreef:Wat leer je dan bv over het bit vast pakken??
Mijn topic heeft een bedoeling dat mensen mij tips kunnen geven, wat jij aan het doen bent is dat totaal niet. Ik vraag jullie om hulp en geef aan dat ik 2 keer in de week les en de manege begeleid mij hier zeer uitstekend in maar extra hulp kan geen kwaad en dat krijg ik dus niet van jou....
Ik denk als je dit gesprek voort wil laten gaan dat je in een pb verder kan gaan, dan zal ik je haar fijn uitleggen hoe zij mij helpen
Freggle_Edge schreef:Als je je handen netjes voor je houdt en keurig naast elkaar, dan zet je je handen toch niet vast? Tenminste, als het goed is niet.
Lante schreef:Verdiep je in het rechtrichten. Daar los je het probleem mee op. Succes!
Naaoommii schreef:midgie schreef:Beide leren rijden dan, op een manege leer je vaak niet zoveel op technisch gebied
Hier ben ik het met je oneens, ik leer op deze manege in de lessen geweldig veel. Natuurlijk is een privé les anders dan een groeps les maar om meteen te roepen "Beide leren rijden" en "op een manege rijden leer je niet veel" vind ik een beetje onzin. Niet alle maneges zijn het zelfde
@lante & @Malouuu bedankt voor de reacties. Ik ben momenteel de enige die hem dressuur matig rijd, eigenaar rijd alleen in het bos. Aan meerdere reacties in het topic kom ik inderdaad uit op een scheef paard, ik ga mij meer verdiepen in het recht richten, en toch van t lente kijken voor een privé les eens in de maand aangezien de buitenbakken niet goed berijdbaar zijn heeft het voor nu niet veel zin. Maar momenteel zal ik me er in verdiepen
Ik heb veel aan sommige reacties gehad dus topic heeft zeker zijn nut gehad. Bedankt
midgie schreef:IK zou juist niet mijn handen op mijn plek houden , dan zet je vast en je moet los laten, lange teugel paard hoofd over de grond en ga kijken wat je voor mekaar kan krijgen met je been en je zit en met je teugel, niet met het bit maar de teugel dus,
Sababber schreef:Als je paard rennerig wordt en onder je vandaan loopt willen schijn overgangen nog wel eens helpen. Probeer het paardje echt onder zijn tempo te laten lopen om zijn balans te laten vinden. (Ze worden vaak rennerig om niet om te donderen...)