En alsje Gaat werken vanuit de schouders. Hoe gaat het dan?
tamaraW1989
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-16 15:46
Heb geen rij foto's met hem. Die dame komt hem morgen weer rijden, zal haar eens zeggen om hem wat losser te laten kijken hoever we daarmee komen.
MerelV
Geplaatst: 24-01-16 21:39
Als ik het goed begrijp laat je het paard de eerste rondjes aan een lange teugel stappen en draven? Volgt hij dan de hand naar beneden, zogezegd zoekt het paard contact met de hand? Het zou kunnen zijn dat de teugels op maat nog te veel druk betekent voor het paard. Het dier moet leren de hand te volgen. Mijn vorige paard had in het begin moeite met acceptatie van het bit. Ik heb veel met een lange teugel gereden, veel voorwaarts rijden en af en toe rustig vragen of hij in contact wil komen met de hand, wanneer hij de hand volgt compleet ontspannen.
Het is best logisch dat jouw paard niet gelijk de eerste paar minuten nageeft. Er zijn best veel paarden die eerst echt moeten los lopen. Daarna oppakken als je paard warm en soepel is.
Als jij je paard ruimte geeft met inrijden, volgt hij jouw hand dan? Doet hij dit niet, dan ben ik bang dat hij misschien vast kan zitten en je echt weer bij de basis moet beginnen.
Dorine92
Geplaatst: 24-01-16 21:51
Kan zijn dat je paard gewoon moeite heeft met die houding. Misschien kun je hem eerst veel gaan longeren aan de dubbele longe om hem sterker te maken. Ook kan het even puzzelen zijn hoe het paard graag gereden wil worden. Ik ben zelf heel erg van buitenteugel als basis en rem, maar mijn eigen paard lijkt zich daardoor erg opgesloten te voelen en gaat daar dus erg tegenin. Dus bij hem pak ik eerst de binnenteugel op en dan pas buiten. Ook ophoudingen doe ik bij hem alleen maar op de binnenkant. Hij voelt zich daar prettig bij en doet t nu goed. Anderen kunnen er niet fatsoenlijk op rijden. Tenminste.. ik heb nog niemand erop gehad die ermee overweg kon. Hij blijft protesteren
Voor aanleuningsproblemen is een centraal topic, dus helaas moet ik hier een slotje plaatsen. Je kunt verder in het topic: [RT-V] [centraal] Aan de teugel