Flinke smak gemaakt, hoe verder?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly_Woman

Re: Flinke smak gemaakt, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:14

Ik zou je alleen niet verkijken op het "dravers zijn brave paarden" gedeelte.

M'n vriend heeft een draver. Gekocht op 3 jarige leeftijd en die is nu 13 en geen paardje om zomaar op te stappen.

Hij kan er goed mee om gaan, maar het paardje kan ook flink rodeoen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:21

een draver vind ik nou niet zo direct een paard om het rijden weer op te pakken. misschien een paar lessen op de manege om er weer in te komen? ik hoop voor je dat je niet ontzettend ben belazerd met je aankoop

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:28

unihorses schreef:
een draver vind ik nou niet zo direct een paard om het rijden weer op te pakken. misschien een paar lessen op de manege om er weer in te komen? ik hoop voor je dat je niet ontzettend ben belazerd met je aankoop

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:39

Laat je nu ook niet bang maken. Ik heb ook een dravertje gehad. Was in het begin niet zo makkelijk maar beestje had geen kwaad in de zin en is uiteindelijk een toppertje geworden.
Ik rij ook al jaren alleen.... Doe ik met jonge onervaren paarden en de getrainde paarden, ik ga er vanuit dat je ook van een fiets kan vallen...
En misschien was de val brute pech! Sh*t happens. Geniet van je beestje en doe wat jij denkt dat goed is en indien nodig is een leuke instructeur een goede hulp!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 22:11

Adolein schreef:
Laat je nu ook niet bang maken. Ik heb ook een dravertje gehad. Was in het begin niet zo makkelijk maar beestje had geen kwaad in de zin en is uiteindelijk een toppertje geworden.
Ik rij ook al jaren alleen.... Doe ik met jonge onervaren paarden en de getrainde paarden, ik ga er vanuit dat je ook van een fiets kan vallen...
En misschien was de val brute pech! Sh*t happens. Geniet van je beestje en doe wat jij denkt dat goed is en indien nodig is een leuke instructeur een goede hulp!

Jaa dankjewel! <3 Ik geniet zeker van haar ook al is het alleen al met haar lopen, poesten en knuffelen. Ik wil niet met haar de top sport in, en ik denk dat het gewoon domme pech was! Ik zie echt totaal geen kwaad in haar, natuurlijk elk paard bokt wel (meeste) maar goed, ik ga lekker genieten en binnenkort lekker rond vragen na een goede instructeur, kan nu toch niks met dit weer. :(

Liliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:14

Als je stelling vraagt tijdens het opstijgen kan je paardje geen kant op en kan jij rustig opstijgen. Weet niet of dit al is benoemd maar vind het zelf een ideale oplossing om op te stijgen op een paard wat niet stil wil staan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:22

Liliann schreef:
Als je stelling vraagt tijdens het opstijgen kan je paardje geen kant op en kan jij rustig opstijgen. Weet niet of dit al is benoemd maar vind het zelf een ideale oplossing om op te stijgen op een paard wat niet stil wil staan.

Paard kan dan om de voorhand draaien :o

Ik zou gewoon zorgen dat er iemand is die even bij je in de bak wilt blijven (ouder, instructeur), totdat je zegt dat het lukt en dan kan degene vanaf buiten de bak toekijken. Als ik soms het idee heb dat mijn paard vervelend kan doen vraag ik of er even iemand bij me wilt blijven, daarna kan ik het zelf wel weer aan.

Nog veel plezier met je paardje!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:27

Grondwerk kan jou en je paard een hele fijne vertrouwensband geven!! Ook aan de hand werken zorgt voor wederzijds vertrouwen..
Suc6!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:27

Bedankt voor de tips! Heb de afgelopen dagen wel veel grondwerk met haar gedaan en aan de hand (:

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:16

Probeer inderdaad wat vertrouwen te winnen en daarna onder begeleiding van een ervaren iemand aan de slag te gaan met rijden . Dravers zijn hartstikke leuk!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:42

Nathalie18x schreef:
Probeer inderdaad wat vertrouwen te winnen en daarna onder begeleiding van een ervaren iemand aan de slag te gaan met rijden . Dravers zijn hartstikke leuk!

Jaa het is een hele lieverd en super slim hihi, gaan ons best doen (: