aeolusnr1 schreef:Inderdaad zoals "Simpelman" het deze keer weer uitlegt is het toch een manier om te werken, en dit lukt echt en bij elk paard, dus ook bij jouw paard.
Moet je nu exact dit gaan nadoen, nee eigenlijk niet nee, het is bijna nooit echt belangrijk wat je doet maar hoe je het doet, en hier zit een reuze verschil in inhoud.
Persoonlijk ga ik er zeker met dit soort van probleempjes van uit dat dit in de meeste gevallen al bij de eerste training moet lukken, in sommige heel zeldzame gevallen is het inderdaad een paar dagen opbouwen. en dit laatste is eigenlijk enkel bij paarden die helemaal in zichzelf keren, die zich als het ware afsluiten, met alle andere paarden is één training al voldoende om ze te overtuigen.
Ik begrijp nooit dat mensen durven te zeggen, ik heb dit al jaren met mijn paard en mijn paard is zo, neeeeee jouw paard is niet zo, er zijn een paar puntjes waar aan gewerkt moet worden , en das eigenlijk alles.
Zoek een trainer die je hier mee wil helpen, het zelf proberen is eigenlijk geen optie, want de kans is heel groot dat je het zo enkel erger maakt. Het probleem is er al jaren bij jou, dus zoek hulp.
Ik heb alle met veel van dergelijke problemen gewerkt.
Lekker kort door de bocht..Aan deze opmerkingen heb ik dus echt 0,0
Natuurlijk hebben instructeurs hier al naar gekeken..De eerste de beste? Zeker niet..
Ik hou t maar even bij simpelman en andere als je t niet erg vindt..